Aston Martin sa na vývoj svojho prvého SUV poriadne sústredil. Vo fabrike evidentne študovali potreby svojich zákazníkov a novinku prispôsobili ich očakávaniam. Ako automobilka priznáva, Aston Martin DBX bol koncipovaný tak, aby DBX zapasoval do garáže vedľa ostatných športových modelov automobilky. Okrem tradičných klientov značky chce však Aston osloviť aj „novú krv“ a posunúť predaje k číslam, ktoré automobilke zabezpečia budúcnosť a prosperitu. Andy Palmer, šéf automobilky, hovorí dokonca o náraste predajov o celé dve tretiny. Stále však nepôjde o veľkosériové auto a ročná produkcia 4000 kusov by mu mala zabezpečiť dostatočný punc originality.

Dvojposchodový Aston

Dizajn auta zodpovedá aktuálnemu dizajnovému jazyku značky. DBX tak na ulici okamžite identifikujete ako ďalšieho člena vznešenej anglickej rodiny, na rozdiel od niektorých konkurentov sa však jeho návrhárom podarilo na auto „pristaviť“ ďalšie poschodie tak, aby to nevyzeralo nevyvážene a nepôsobilo násilne. S celkovými rozmermi 5039 x 1998 x 1680 mm veľkostne zapadá medzi Bentley Bentayga a Porsche Cayenne, rázvor náprav má hodnotu 3060 mm. Celkovým proporciám zodpovedá aj rozmer 22-palcových diskov.

Aston Martin DBX sa nebojí ani terénu. Automobilka mu udáva svetlú výšku 190 mm a brodivosť 500 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Pre psy aj poľovné pušky

Nemenej dôležitým je aj interiér auta. Nechýbajú prémiové materiály, vysoká kvalita spracovania a dizajn hodný značky. Sedadlá majú pochádzať z modelu DB11, veľa vecí bude možné individualizovať a aby toho nebolo málo, každý zákazník SUV DBX dostane k autu fotoknihu podpísanú šéfdizajnérom značky Markom Reichmannom. Andy Palmer ide vo vyhláseniach ešte ďalej a tvrdí, že každé DBX pred odovzdaním zákazníkovi osobne skontroluje. To už síce zaváňa silným marketingom, ale zároveň dokazuje, aký je tento model pre automobilku dôležitý.

Digitálny prístrojový panel má uhlopriečku 12,3 palca.

Praktickú stránku veci zahŕňa veľkorysé miesto na zadných sedadlách, operadlo delené v pomere 40:20:40, kufor so základným objemom 632 l (po zložení operadla 1530 l) a rôzne pakety zamerané na používanie auta v prírode. Jedným z nich je Paket pre psičkárov zahŕňajúci podložku v kufri, ochranu nárazníka (pri naskakovaní psov do kufra), misky na vodu a krmivo a iné praktické detaily. Aston Marton DBX myslí aj na poľovníkov a j rámci výbavy „Field Sport“ pridáva uzamykateľnú schránku na pušku. K dispozícii je aj Paket do snehu obsahujúci snehové reťaze, strešný nosič a nepremokavú podlahu do kufra.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Osem valcov na dve tony

Prvé SUV od Astona netrochári ani pod kapotou. Poháňa ho motor 4,0 V8 Biturbo od AMG. V DBX je naladený na 405 kW (550 k) a 700 Nm. Deväťstupňový automat posiela silu na všetky kolesá, auto rozbehne na 291 km/h a z na 100 km/h ho dostane za 4,5 s. Základná verzia má pritom prevádzkovú hmotnosť 2245 kg a kombinovanú spotrebu 14,3 l/100 km (WLTP). Cena auto štartuje sumou 158 000 libier.