Uprostred uplynulého mesiaca vydal Aston Martin upútavku na ostrejšiu verziu typu DBX, o ktorej príprave sme vďaka testovacím prototypom vedeli už niekoľko mesiacov. Dnes absolvovala oficiálny debut. Nenesie očakávané označenie DBX S, nakoniec sa volá DBX707. Menom totiž odráža svoje svaly.
Komplexne vyladená technika
V januárovom avíze britská automobilka označila novinku za najsilnejšie luxusné SUV sveta. Keďže do úvahy evidentne neberie dvojicu súperov menej prestížnych značiek Jeep a Tesla, prekonať musela Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid produkujúce 680 koní. Aston má oproti nemu 27 žrebcov navyše. Dosahuje maximálny výkon 520 kW (707 k), jeho krútiaci moment vrcholí na úrovni 900 Nm.
Zdrojom tejto sily je vyladená verzia štvorlitrového biturbo osemvalca Mercedes-AMG. Nepotvrdili sa klebety o elektrickej asistencii ani nasadení 5,2-litrového motora V12, už známy agregát však prešiel množstvom zásahov. Okrem iného má odlišné turbodúchadlá. Zmenila sa tiež prevodovka, SUV využíva 9-stupňový automat s mokrou spojkou.
Nový je aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál na zadnej náprave, ktorá dokáže v prípade potreby spracúvať 100 % krútiaceho momentu. Aston Martin DBX707 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. Patrí teda medzi elitu segmentu, to isté platí pre jeho maximálne tempo 310 km/h.
Upravený podvozok aj bodykit
Silu nabrúseného osemvalcového SUV štandardne krotia karbónovo-keramické brzdy, ktoré majú vpredu 6-piestikové strmene a kotúče s priemerom 420 mm. Vzadu sú použité 390-milimetrové taniere. Aston Martin si ponechal vzduchový podvozok, ktorý však má špecifické naladenie vo viacerých smeroch. Zmeny sa týkali riadenia, elektronických systémov i jazdných režimov.
Sériovo roluje model DBX707 na 22-palcových diskoch, za príplatok sú k dispozícii ešte o palec väčšie ráfiky. Okrem kolies možno výkonnú verziu navonok spoznať podľa bodykitu. Vpredu upúta odvetrávaná kapota a modifikovaný nárazník s výrazne väčšou maskou chladiča, balík pokračuje ostrejšie tvarovanými prahmi či upraveným strešným krídlom. V zadnej časti je výrazný difúzor lemovaný štvoricou výfukových koncoviek.
Interiér štandardne obsahuje športovejšie sedadlá a má mierne upravenú centrálnu konzolu, kde sa objavil nový ovládač jazdných režimov. Samozrejmosťou sú široké možnosti individualizácie. Cena variantu 707 štartuje na úrovni 189-tisíc libier (226-tisíc eur), pričom výroba sa má začať už počas prvého štvrťroka 2022. Pilotné exempláre majú k majiteľom doraziť začiatkom nasledujúceho kvartálu.
Zdroj: Aston Martin