Aston Martin nedávno predstavil špičkovú verziu svojho SUV, ktorej označenie DBX707 prezrádza výkon v konských silách. V týchto dňoch ukázal svetu ďalší podobne silný model. Premiéru absolvovalo kupé V12 Vantage, pôvodne avizované ešte začiatkom decembra. Ide o posledné vozidlo svojho druhu pred prechodom typu Vantage na elektrický pohon.
Bodykit najmä z uhlíkových vlákien
Od štandardného osemvalcového variantu sa novinka líši na prvý pohľad, dostala totiž vlastný bodykit pozostávajúci vo veľkej miere z karbónu. Vpredu je odvetrávaná kapota a odlišný nárazník s väčšou maskou a masívnym spojlerom. Naň nadväzujú modifikované prahy i nafúknuté blatníky, ktorých prítomnosť si vyžiadali nápravy rozšírené o 40 milimetrov.
V zadnej časti upúta v prvom rade veľké krídlo, ktoré ale možno na želanie škrtnúť. Nemenej nápadný je difúzor s dvojicou centrálne umiestnených koncoviek výfuku. Aerodynamické prvky nehrajú iba dizajnovú rolu, pri maximálnej rýchlosti vytvára bodykit prítlak 204 kilogramov. Súčasťou vizuálnych zmien sú aj 21-palcové disky kolies obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.
Uhlíkové vlákna si našli cestu aj do interiéru kupé, v ktorom tvoria viacero obkladových panelov. Taktiež z nich môže byť vytvorená kostra príplatkových anatomických sedadiel šetriacich 7,3 kilogramu. Samozrejmosťou sú široké možnosti farebnej i materiálovej personalizácie kabíny.
Maximálna rýchlosť 322 km/h
Pohonná jednotka spĺňa očakávania, ide o benzínový dvanásťvalec so zdvihovým objemom 5,2 litra a dvomi turbodúchadlami. Motor známy z modelov DB11 a DBS dostal špecifické naladenie. Dosahuje najvyšší výkon 515 kW, má teda rovných 700 koní dosahovaných na úrovni 6 500 ot./min. Krútiaci moment ponúka maximum 753 Nm v poriadne širokom rozmedzí 1 800 až 6 000 otáčok.
Strojovňu dopĺňa špecificky nastavená osemstupňová automatická prevodovka ZF a samosvorný diferenciál na poháňanej zadnej náprave. Aston Martin V12 Vantage zrýchli z pokoja na 60 míľ za hodinu (96 km/h) za 3,4 sekundy a dosiahne rovnú dvestovku, čo je v prepočte 322 km/h.
Silu dvanásťvalca majú za úlohu krotiť karbónovo-keramické brzdy, ktoré majú vpredu 410-milimetrové kotúče. Do nich sa zakusujú šesťpiestikové strmene. Vzadu sú použité brzdiče so štyrmi piestikmi, kým kotúče majú priemer 360 mm. Vantage dostal okrem toho kompletne prepracovaný podvozok s prídavnými výstužami, odlišnými stabilizátormi i novým pružením.
Celá séria je vypredaná vopred
Dvanásťvalcové kupé nebude štandardnou súčasťou ponuky, pôjde o limitovaný model. Pre celý svet z neho vznikne 333 kusov. Všetky autá už majú momentálne budúcich majiteľov, Aston Martin hovorí o bezprecedentnom záujme. Cenu vozidla automobilka nezverejnila. Výrobu plánuje začať onedlho, dodávky prvých kusov avizuje na druhý kvartál tohto roka.
Zdroj: Aston Martin