Na V12 Vantage nenájdete nič priemerné, ani nadpriemerné. Iba všetko high-endovej kvality. Technologickou vychytávkou je čarovné tlačidlo Sport, po ktorého aktivácií sa citeľne zmení odozva na plynový pedál v súznení s mohutnejším zvukom.

Pre vysoký výkon, ktorý sa prenáša na vozovku len cez zadný pár kolies bolo nevyhnutné ich rozšírenie. Táto zmena si vyžiadala prerábku celej zadnej nápravy a aj podvozkových partii. V12 Vantage je oproti V8ičke ešte nižsie položená o 15 mm. Tuhší je teraz podvozok vďaka upraveným stabilizátorom, po ktorých úprave má naj Vantage lepšiu smerovú stabilitu. AM udáva, že v sedadle V12ky je možné pri ostrom prejazde vlásenkami zažiť preťaženie až 1.3 G. 

Brzdový systém je zložený s kabrón - keramických kompozitov. Gigantické kotúče 398 a 360 mm sa trú o 1 pár 6 piestikových a jeden 4 piestikových strmeňov. Brdzy tejto špecifikácie nielen lepšie brzia, ale ich inštaláciou získali k dobru 12.5 kg hmotnosti!

Optické zemny exteriéru nie sú len kozmetického razenia. Výraznou zmenou oproti V8ičke je deravá kapota, predný lip, zadný difúzor a kľučky z karbónu a vźraznejšie tvarovaný zadný integorvaný spojler.

V kokpite za tiež udialo zopár zmien. Najočividnejšou je úprava venca volantu potiahnutím do alkantary. Ostatné optické zušlachtenie má na svedomí opäť karbón.

 

Výroba toho cukríka bude, ako sa dalo čakať, obmedzená na 300 až 500 exemplárov do roka. Ak máte záujem, zájdite do Ženevy. V stánku Aston Martin vám radi povedia viac detailov aj k cene V12 Vantage.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov