Porsche chce stavať "atmosféry", pokiaľ to bude z hľadiska emisných noriem a limitov možné. Dokedy však vydržia?
Atmosféra alebo turbo?
Pre magazín Drive sa Walliser vyjadril v prospech zachovania atmosféry pre GT3: „Rád by som pokračoval s ním (atmosférický motor). Robí auto jedinečným. A stále je to ľahký motor.“
A teraz k tomu, ako to v zákulisí budúceho Porsche GT3 vyzerá, ale nie je to vôbec isté. Celý modelový rad 911 by mohol prejsť na prepĺňané motory, vrátane fenomenálnej GT3ky. 4,0 B6 vysokootáčkový boxer motor môžu vymeniť za prepĺňaný agregát, ktorý by v spojení s 8–stupňovou PDK prevodovkou pridal cca 50 koní navyše.
Wallister je fanúšik atmosférických motorov a dodáva, že s prepĺňaním budú 911ky rýchlejšie, ale entuziasti stále preferujú atmosféry. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť...
„Jedinečnosť pochádza z motora s atmosférickým plnením. Pokiaľ budeme schopní, budeme ich vyrábať," dodáva a utešuje fanúšikov značky. Neznamená to, že prepĺňané motory v Porsche sú „zlé“ alebo nedosahujú kvalít ich predchodcov. Sú až nechutne rýchle... Ale predsa, k niektorým modelom, ako napr. GT3, vyjúci plochý šesťvalec pri 9 000 ot/min jednoducho patrí. Súhlasíte s názorom, že tak by to malo ostať aj v budúcnosti?
Porsche 911 GT3 Touring Package
Na margo puristických zážitkov Walliser hovorí aj o manuálnej prevodovke v GT3. Viac ako 50 % zákazníkov v USA volí práve manuál, pričom v ostatných častiach sveta je to 25 %. Podľa chlapa z Porsche, manuál „dokonale ladí s motorom, ktorý točí 9000 ot/min“. Walliser je chlap na pravom mieste...
Zdroj a foto: MotorAuthority, Evo, CarMagazine