To však nie je problém len Audi. Aj BMW a Mercedes-Benz vo vyššej strednej triede sa pri plug-in hybridoch spoliehajú na štvorvalcové motory a 6 valcov máte k dispozícii až v luxusnej triede, alebo v segmente väčších SUV modelov.
Model A6 Avant 55 TFSI e quattro má systémový výkon až 270 kW (367 k), pohon všetkých kolies, 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, v režime spaľovacieho motora je to však len benzínový 4-valec. Jeho maximálny výkon je na úrovni 185 kW (252 k) a krútiaci moment vrcholí na 370 Nm.
Elektromotor k tomu pridáva 105 kW (143 k) a 350 Nm. Čísla sa však len nespočítavajú, a tak je systémový krútiaci moment na úrovni 500 Nm. Elektrický dojazd je podľa WLTP normy už na úrovni 51 km, čo by na mestské presuny malo stačiť. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Na elektrický režim je to maximum znížené na 135 km/h. Akumulátor je umiestnený pod podlahou v zadnej časti, má kapacitu 14,1 kWh. Audi uvádza, že s 7,4 kW nabíjačkou zvládne nabitie za 2,5 hodiny. Audi uvádza tiež priemernú spotrebu 1,9 až 2,1 l/100 km, avšak na prvých 100 km s nabitým akumulátorom. Na elektrickú energiu má normovanú spotrebu 17,6 až 18,1 kWh/100 km.
Vodič má k dispozícii 3 módy, EV pre výlučne elektrický režim, Hybrid pre kombináciu spaľovacieho a elektrického motora a Hold pre udržanie aktuálnej kapacity akumulátora pre jej následne využitie napríklad v meste.
S lepšou výbavou
Plug-in hybridná verzia okrem elektromotora navyše ťaží tiež z lepšej sériovej výbavy. Máte tu tak k dispozícii exteriérový paket S Line, digitálny displej pred vodičom, Matrix LED svetlá, športové pruženie, 19-palcové disky alebo športové sedačky. Nuž a nakoniec cena. Tá štartuje v Nemecku na 71 940 eur.
Zdroj foto: Audi