Prediktívne tlmenie využíva elektromechanické členy, ktoré dokážu ovládať každú jednu pružiacu jednotku zvlášť. Celkový zdvih karosérie je medzi najnižšou a najvyššou úrovňou 85 mm. V blízkosti každého kolesa sú elektromotory, ktoré na svoju činnosť využívajú 48 V palubnú sieť.
Toto tlmenie pracuje vysoko efektívne, priemerná spotreba energie v rozmedzí od 10 do 200 W/h. Systém však funguje aj v opačnom smere, teda dokáže dodať energiu do palubnej siete. V závislosti od situácie je možnosť priviesť až 3 kW/h.
Audi A8 s týmto pružením tiež minimalizuje náklony. Napríklad pri bočnom zrýchlení 1 G sa automobil nakloní o 2 stupne, pričom konvenčné pruženie nakloní karosériu o 5 stupňov. Prediktívne tlmenie funguje v spolupráci s prednou kamerou. Tá identifikuje nerovnomerné plochy predtým, než po nich automobil prejde a tomu nastaví pruženie. Kamera generuje informácie o povrchu 18-krát za sekundu. Zaujímalo by ma, čo to robí na takej panelovej ceste z Drietomy po Trenčiansku Turnú.
V režime comfort plus ďalej prediktívne redukuje priečne sily. Pri prejazde zákrutami tak zdvíha vonkajšiu stranu auta a vnútornú spustí nižšie. Audi tak prezentuje, že v držiaku pohára sa nerozleje ani šálka kávy. Najviac pôsobivé to je pri rýchlosti od 80 do 130 km/h pri priečnom zrýchlení do 0,4 G.
Ďalšou prednosťou je zdvihnutie karosérie o 50 mm, keď sa dotknete kľučky. To umožní ľahšie nastupovanie do auta. O tom, že prediktívne dokáže toto pruženie tesne pred nárazom zvýšiť výšku vozidla na strane nárazu, sme už na stránkach topspeed-u písali. Pri bočnom náraze pri rýchlosti nad 25 km/h sa karoséria na strane nárazu zdvihne o 80 mm. Tým sa presunie nárazová energia do nižších častí vozidla, ktorú sú pevnejšie. Toto pruženie bude k dispozícii od augusta 2019 a príplatok zaň pre modeli TFSI bude v Nemecku 5 450 eur.
Zdroj foto: Audi