Majestátny koráb z budúcnosti
Ako koncept mobility, Aicon ukazuje budúcnosť individuálnej dopravy „door to door“, teda od dverí k dverám, v kombinácii s luxusnou atmosférou kabíny a špičkovou ergonómiou. Z akéhokoľvek uhla sa na Aicon pozriete, vyžaruje z neho čistota a uhladenie detailov. Úplne chýbajú B-stĺpiky. Nechýba však agresívna maska, typická pre modely Audi. Rozmery sú taktiež majestátne: dĺžka 5,44 m, šírka 2,1 m a výška 1,5 m. Rázvor má rekordnú hodnotu 3,47 m. Je to o 0,24 m viac ako pri luxusnom sedane Audi A8 s predĺženým rázvorom. Autu chýbajú konvenčné svetlomety, namiesto nich má Aicon plne digitalizované zobrazovacie plochy. Tie obsahujú stovky segmentov trojuholníkových pixelov. Budúcnosť vo svetelnej technike automobilov? Pravdepodobne áno!
Bezstarostný pobyt na palube
Vonkajšie rozmery a priestor vnútri idú ruka v ruke. Usporiadanie interiéru 2+2 dáva priestor na bohaté možnosti individualizácie v kabíne. Predné sedadlá navrhli pre maximálny komfort a sú posuvné v rozmedzí 50 cm. Zaujímavosťou je ich upevnenie nie v koľajničkách, ale na akejsi plošine pokrytej posuvným „kobercom“. Čisté sci-fi! Aj výška plošiny je nastaviteľná, pohodlne si na ňu môžete vyložiť nohy. Rozstup sedadiel je tak veľký, že pasažieri môžu zaujať akúkoľvek pozíciu, aj odpočinkovú.
Plne autonómne s dojazdom 800 km
Ovládanie vozidla je bez volantu a pedálov. Aicon rozozná gestá rúk, hlasové povely a pohyby očí. Robotická technika budúcnosti sa pomaly, ale iste dostáva aj do automobilov. Asistenčné systémy a komplexná ponuka služieb na futuristickej palube nesmú chýbať. Cestujúci môžu surfovať po webe, sledovať filmy alebo sa zúčastňovať videokonferencií. Závisí od polohy „cestujúceho“, aký displej bude používať ako komunikačný prostriedok s autom.
Vízia mobility budúcnosti od Audi. To je koncept Aicon. Nepotrebuje vodiča a cestujúcich rozmazná absolútnym komfortom.
Pohon štúdie konštruktéri optimalizovali pre použitie na dlhé trasy. Štyri elektromotory produkujú 260 kW a 550 Nm. Každý z nich poháňa jedno koleso. Ide o variabilný pohon Quattro. O maximálne zrýchlenie nepôjde, dôležitejšia je efektivita a dojazd. Aj kvôli tomu používa Aicon vyspelú rekuperáciu energie. To spolu s veľmi ľahkou konštrukciou a „intergalaktickými“ materiálmi zabezpečuje dojazd 700 - 800 kilometrov. Samozrejmosťou bude prepojenie vozidiel a ich užívateľov. Autonómne autá budú spolu komunikovať a optimalizovať tým premávku. Tá bude menej hektická. Aj napriek nižším rýchlostiam, dlhé trasy budeme zvládať svižne konštantnou rýchlosťou bez upchatých ciest a jazdou typu plyn-brzda.
Osobne sa budúcnosti áut trocha desím. Budeme vôbec aspoň sčasti zasahovať do jazdy alebo za nás vybaví vozidlo takmer všetko? Z hľadiska mobility je však Audi Aicon veľmi zaujímavý počin a technicky dokonale zvládnutý. Či chceme alebo nie, premávka sa mimoriadne zmení a Audi Aicon môže byť obrazom komfortného a bezstarostného cestovania budúcnosti.
Zdroj: Audi press