Nemci kontaktovali Fiat, so žiadosťou o odstúpenie práv na označenie Q2 a Q4. Dostali však jednoznačnú odpoveď, nie.
Alfa Romeo 155 Q4 bola v podstate prezlečená Lancia Delta Integrale.
Alfa Romeo používala označenie Q4 pre svoje modely s pohonom oboch náprav. Isto si spomeniete na Alfu Romeo 155 Q4, s prepĺňaným, benzínovým dvojlitrom a pohonom 4x4. Išlo v podstate o prezlečenú Lanciu Delta Integrale. Pomerne úspešná bola aj Alfa 156 Crosswagon Q4, čiže akýsi taliansky Scout. Posledné modely s označením Q4 mali na zadnej kapote štítok s číslom 159. Názov Q2 zasa Taliani používajú pre svoju elektronickú náhradu samosvorného diferenciálu. Mohli ste ho mať v Alfe Romeo 159 a hoci ho stále môžete nájsť napríklad v Mite, automobilka názov Q2 v označení jednotlivých modelov už nepoužíva.
Model Q4 Crosswagon slušne doplnil úspech typu 156.
Nemci preto kontaktovali Fiat, so žiadosťou o odstúpenie práv na označenie Q2 a Q4. Dostali však jednoznačnú odpoveď, nie. Argument Fiatu bol jasný, Alfa Romeo mala toto označenie registrované ako prvá a patrí jej. Je otázne, či sa k nemu, s chystanou Guliou ešte vráti, no mohlo by to vyzerať, že Sergio Marchionne jednoducho nevie zabudnúť na pokus VW odkúpiť Alfu. Tá je totiž preňho priam srdcovou záležitosťou, hoci stať sa môže všeličo. V roku 2013 sa totiž povrávalo, že by k obchodu nakoniec mohlo prísť. Alfa Romeo mala podľa kuloárnych informácií pripadnúť práve Audi.
Zdroj: carscoops