Prvý elektromobil e-tron plánuje automobilka predstaviť v sériovej podobe a ponúknuť zákazníkom už na budúci rok. Mal by mať dojazd až 500 km, čo je na prvý elektromobil veľmi dobrá hodnota. Ďalším v ponuke má byť čerstvo predstavený koncept e-tron Sportback.

Bočný pohľad prezradí obrovské, až 23-palcové disky kolies. Vpredu chýba bežný otvor na chladič, ten je však maskovaný 6-uholníkovou maskou Singleframe.

Zaujímavosťou sú Matrix LED svetlomety, ktoré by mali byť použité nielen vpredu, ale aj vzadu. Práve osvetlenie LED má byť dominantou tejto štúdie. Pre denné svietenie je určené pole naľavo a napravo od mriežky, ktoré pozostáva z približne 250 diód.

Interiér je plný displejov.

Elektromotor vyvinie 320 kW (429 k), v režime overboost až 370 kW (496 k). To vďaka pohonu na všetky kolesá (quattro) zabezpečí zrýchlenie na 100 km/h len za 4,5 sekundy. Vďaka 95 kWh akumulátorom je dojazd viac ako 500 km.

Lítium-iónová batéria je chladená kvapalinou a umiestnená v spodnej časti vozidla pod priestorom pre posádku. To zabezpečí nízke ťažisko a tiež rozloženie hmotnosti v pomere 52:48 (predná:zadná náprava).

Matrix LED svetlá sú nielen vpredu, ale aj vzadu.

Akumulátor je možné nabíjať dvomi prípojkami, buď striedavým alebo jednosmerným prúdom. Člen predstavenstva Audi, dr. Dietmar Voggenreiter, prezradil, že predstavenie modelu v Číne je strategickým krokom. Práve Čína je svetovým trhom pre elektromobily. Existuje tu viac ako 150 tisíc nabíjacích staníc a do konca tohto roka plánujú otvoriť ďalších 100 tisíc.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Audi tak plánuje v Číne ponúkať do 5 rokov až 5 modelov s prípojkou na elektrinu. Vráťme sa však ku konceptu e-tron Sportback. Dĺžka modelu je 4,9 metra a rázvor natiahli na 2,93 metra. Blízkym príbuzným tak bude sesterský model A7.

Bočný pohľad prezradí obrovské, až 23-palcové disky kolies. Vpredu chýba bežný otvor na chladič, ten je však maskovaný 6-uholníkovou maskou Singleframe. Čierne plasty nájdeme nielen nad prahmi kolies, ale tiež po celom spodnom boku vozidla. Interiér je, samozrejme, futuristický. 3 digitálne displeje zobrazujú údaje od prevádzky vozidla cez navigáciu až po komfort na palube. Pred spolujazdcom je ešte 1 malý displej, ktorý zobrazuje priamo teplotu a vetranie pre jeho sedadlo. Malé kamery nahradili zase bežné spätné zrkadlá. Obraz sa premieta na displeje vo dverách. To prináša výhodu v eliminovaní mŕtveho uhla alebo v znížení odporu vzduchu. Uvidíme, aký sériový obraz bude mať tento koncept v roku 2019.