Odkiaľ teda tá podoba? Táto štúdia si zobrala za vzor legendu - 1984 Sport quattro. Vtedajšie kupé so skráteným rázvorom a výkonom 306k. Na parížskom autosalóne sa predstaví "2011 Audi quattro concept". Designovo a konštrukčne odkazuje na spomínaný model z 1984-tého roku, podvozok však berie zo súčasného Audi RS5. Jedného z najšportovejších modelov značky. Rázvor kolies je skrátený o 150 milimetrov a rovnako ako vzor konceptu je to dvojsedadlové kupé. Auto je postavené z hliníku, ale komponenty z karbónu si na ňom našli miesto tiež. I vďaka tomu celková hmotnosť nepresahuje 1300kg.
Tá je kľúčom k parádnemu pomeru hmotnosť/výkon (3,18kg/k) spolu so schopnosťami motora. Ten má základy v modeli TT RS. Prepĺňaný 2,5-litrový benzínový päť valec TFSI dáva 408k/480Nm a rozhýbe koncept na stovku za 3,9s. Výkon je prenášaný na vozovku šesť stupňovým manuálom. Pohon všetkých kolies má na starosti najnovšia technika systému quattro - "korunový centrálny diferenciál", ktorý rozdeľuje
výkon medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. Na designe nás najmä zaujme široký C-stĺpik ktorý jednoznačne odkazuje napríklad i na hyper monštrum Audi S1 A2. Dojem sebavedomého športiaku
dokresľujú 20" kolesá. Svetlá sú samozrejme z LED diód. Tu sa mi však tlačí otázka - ako na tento koncept dopasovať klasické rallyové reflektory? Pretože mne osobne práve tie dávajú všetkým tým legendárnym rally vozom charakteristickú tvár..