Chaos vo vedení značky

Chaos v riadení Audi spôsobil značné omeškania pri uvedení dôležitých nových modelov. Neskor nejasné rozhodnutia v oblasti označovania výkonových úrovní modelov, ktoré nevydržalo ani dekádu a najnovšie úplná otočka v ďalšej mimoriadne citlivej téme - v logike označovania starých a nových typov áut. Výsledkom oneskoreného vývoja viacerých nástupcov je súčasná sprcha noviniek. Len minulý rok predstavilo Audi šesť nových modelov: A6 E-Tron, Q6 E-Tron, sedan A5, A5 Avant, SUV Q5 a Q5 Sportback. Okrem toho za pár týždňov predstavia dôležitý typ A6 Avant so spaľovacími motormi.
Audi vyplnilo dôležité medzery v portfóliu modelov. Avšak bližší pohľad na nové generácie, či úplne nové typy odhalí ďalší problém. Kvalita použitých materiálov v interiéroch modelov A6 E-Tron, Q5 a ďalších modelov Audi je v niektorých prípadoch sklamaním. Väčšina pravidelných zákazníkov Audi tento prehrešok pravdepodobne nepochopí. No podobne na tom sú aj regionálny zástupcovia značky.
 
Prvý dojem vôbec nie je zlý. Plochy či miesta, s ktorými je pasažier najčastejšie v kontakte sú stále na slušnej úrovni. No vraciam sa k tvrdeniu - treba vedieť kam sa pozrieť a čo si všímať. Tvrdý plast na dverových paneloch a v kastlíku je desivo jednoduchý. Ešte horšia je dlhodobejšia nemožnosť priplatiť za polstrovanie odkladacích priestorov, či očalúnenie niektorých častí prístrojovky či dverí... A ako budú tie lesklé lakované časti vyzerať o štyri alebo päť rokov?

Zodpovední precitli

Na predstavení novej generácie Audi Q5 bol Oscar da Silva Martins, vedúci komunikácie produktov a technológií v Audi. Na pomery nemeckej firmy a nátury bol nezvykle otvorený v sebakritike a novinárom povedal: "V minulosti sme z hľadiska kvality určite boli lepší, ale znova sa tam dostaneme." Dodal, že nároky zákazníkov a ponosy médií na kvalitu Audi boli trochu podceňované.
 
Aj ďalší predstavitelia Audi avizovali skoré zlepšenia v tejto oblasti. S faceliftmi najnovších modelov by mali byť lacnejšie materiály minulosťou. Dúfame, že na to zareagujú aj v nadchádzajúcich nových modeloch, aby aj pri nich nebolo nutné čakať na modernizáciu...

Audi v nižšej kvalite interiérov, žiaľ, nie je samé...

Na obranu Audi treba povedať, že vo väčšine prípadov na tom Mercedes nie je oveľa lepšie. Špeciálne pri plne elektrických modeloch. Aj hviezde kvalita materiálov v posledných rokoch výrazne klesla. Zatiaľ sme od nich nepočuli žiadny sľub o zlepšení. BMW dosiahlo dno na začiatku druhého desaťročia s vtedy novou generáciou radu 3 sériou (F30) a odvtedy sa v interiéroch viditeľne zlepšilo. To však prekrýva, žiaľ, zďaleka nie všetkým pasujúci dizajn karosérií.
 
Stále z vývojových kruhov počúvame , že neustále sa sprísňujúce normy pre emisie, bezpečnosť pri nehodách, kybernetická bezpečnosť a homologizácie majú extrémny vplyv na vývojové náklady a že to musí byť kompenzované inde. No ak majú nemeckí prémioví výrobcovia, šetriť na jednej z ich hlavných predností: vynikajúcej kvalite, ukazuje sa, že to asi nebude tá správna cesta.

zdroj: Motor1.com