Žltá metalíza prináša prepracovanú verziu prvého konceptu. Zachováva si všetky základné dizajnérske prvky, no bližší pohľad prezradí, že auto je tvarovo kompletne prepracované. Okrem základnej bočnej línie neostala žiadna partia nedotknutá. Iné sú predné svetlá, nárazník, kapota, zrkadlá, disky kolies, zadné svetlá, koncovky výfukov, pribudlo bočné odvetranie motora, hliníkové viečko hrdla nádrže...
Audi Sport Quattro Concept má napriek rozsiahlemu použitiu hliníka a ľahkých plastov spevnených uhlikovými vláknami na karosérii až 1850 kg. Prečo? Lebo okrem pohonu 4x4 je to hybrid s výkonným elektromotorom a superťažkým akumulátorom. Tvrdia, že sto km prejde za 2,5 litra benzínu. Verili by ste tomu?
Nový väčší otvor mriežky chladiča a tvar LED svetiel vsadené do nového predného nárazníka s veľmi výraznými bočnými otvormi pre chladenie stlačeného vzduchu a bŕzd posúvajú Sport Quattro Concept bližšie súčasným tvarom Audi. Servo kľučky dverí majú teraz farbu karosérie, v blatníkoch sú 21 palcové disky s pneumatikami 285/30 R21 a pod nimi uhlíkovo-keramické brzdy. Blatníky a dvere sú z hliníka, strecha, kapota a zadné dvere sú z plastu zosileného uhlíkovými vláknami. Rázvor konceptu je 2784 mm, objem kufra striedmych 300 l. Napriek tomu však koncept s rozmermi d x š x v - 4602 x 1964 x 1386 mm váži šialených 1850 kg. Prečo? Lebo je to hybrid.
Vpredu mu medzi kolesami sedí 4 litrový twinturbo V8 TFSI motor s max. výkonom 412 kW (560 k) a 700 Nm. Spolu s ním kolesá poháňa 110 kW (150 k) elektromotor s krútiakom 400 Nm vložený medzi motor a 8-stupňový automat Tiptronic. Tento motor živí 14,1 kWh akumulátor uložený medzi zadnými kolesami.
Iste už viete, že spoločný výkon oboch agregátov nie je ich jednoduchý súčet. Audi deklaruje, že kombinovaný výkon Sport Quattro Concept II je 515 kW (700 k) a 800 Nm. Aj vďaka systému pohonu Quattro to stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,7 s a maximálku 305 km/h. Len na elektro pohon sa dokáže športiak s rely DNA prekotúľať 50 km. Aj vďaka technológii COD (Cylinder on demand), teda vypínania spaľovania vo valcoch pri malej potrebe výkonu je kombinovaná spotreba vraj 2,5 litra na 100 km. Áno, čítate dobre. Pri dnešných kritériách hodnotenia spotreby v kombinovanej prevádzke to tak asi aj naozaj môže byť, akurát že takto sa v reálnom svete nejazdí... Ale to je téma na inú debatu.
Od začiatku leta vieme, že Audi skutočne plánuje Sport Quattro vyrábať. Ako sa bude volať, čo bude pod kapotou a hlavne aký bude mať vo finále motor ešte asi nevedia ani v Ingolstadte.