Je síce pravda, že u BMW a Mercedes-Benz ste priamo výkon z názvu modelu nepoznali, no kedysi bola označenia zrejmá veľkosť motora. Dnes je z dvojčísla známy zhruba výkon a dynamika. Každému je jasné, že čím väčšie číslo, tým výkonnejšie auto. To však Audi nikdy nemalo. Ak ste mali napríklad motor 1,9 TDI, mohli ste mať výkon 66 kW (90), 81 kW (110 k), 85 kW (115 k), alebo 96 kW (131 k). Samozrejme, variácií bolo viac, pre príklad to však stačí. S príchodom novej generácie A8 však už budete mať jasnejšiu predstavu, že ako výkonné TDI alebo TSI pred sebou máte.
Z nového označenia Audi bude zrejmý približný výkon motora.
S novou generáciou Audi A8 totiž značka zavádza označovanie dvojciferným číslom, ktoré bude prezrádzať výkonové rozpätie motora. Napríklad ak budete mať na zadnej kapote nápis 30, bude to označovať výkonové rozpätie od 81 kW (110 k) do 96 kW (131 k). Vrcholom bude číslica 70, ktorá bude označovať motor s výkonom nad 400 kW (536 k). Audi bude rozdeľovať výkony motorov medzi 5 základných kombinácií.
Zatiaľ jediné TDI v novej A8 bude mať označenie A8 50 TDI.
K tomuto označovaniu tiež zostane označenie typu motora, teda TDI, TFSI, g-tron alebo e-tron. Nové názvy tak nájdeme nielen na autách so spaľovacími motormi, ale aj na elektromobiloch. Po novej A8-mičke prídu s týmito pomenovaniami behom budúceho roka aj zvyšné modely.
Zážihová verzia trojlitra bude mať označenie A8 55 TFSI.
Nová Audi A8 tak začne ako A8 50 TDI s motorom 3,0 TDI a maximálnym výkonom 210 kW (286 k). Zážihový motor 3,0 TFSI s 250 kW (335 k) bude mať označenie A8 55 TFSI. Výnimku budú tvoriť vysokovýkonné modely S, RS a R8. Tie majú len 1 výkonový stupeň, preto u nich toto označenie nie je potrebné. A čo si myslíte vy? Potrebuje Audi takéto označovanie výkonového rozpätia motorov?