Pohon kolies Quattro debutoval v roku 1980, kedy mal premiéru model Ur-quattro. Po 6-tich rokoch od premiéry nahradili dovtedy používaný ručne uzamykateľný medzinápravový diferenciál Torsen jeho modernejším bratom, ktorý dokázal variabilne rozdeľovať krútiaci moment medzi obe nápravy.
Pohon kolies Quattro debutoval v roku 1980. Mal premiéru v modeli Ur-quattro.
Planétový prevod nasledoval v roku 2005, kedy sa pohon postupne rozšíril tiež do menších modelov. V súčasnosti je Quattro k dispozícii vo viac ako 100 modelových verziách. V štandardnej výbave je pre modely Audi Q7, A6 a A4 allroad quattro, R8, A8 a pre všetky vysokovýkonné verzie S a RS.
44% zákazníkov si vybralo pohon Quattro
V minulom roku sa pre pohon všetkých kolies rozhodlo až 44 % zákazníkov Audi. Najväčšiu obľubu má model Q5 s pohonom Quattro, z ktorého predali viac ako 262 tisíc kusov. V domácom Nemecku predala automobilka spolu viac ako 122 tisíc kusov modelov s pohonom Quattro.
Audi Ur-quattro bolo na snehu a nespevnenom povrchu nezastaviteľné
Audi v súčasnosti ponúka rôzne verzie pohonu. Pre modely s priečne uloženými motormi je hydraulická lamelová spojka umiestnená na zadnej náprave so systémom haldex. Superšport R8 ju má zase na prednej náprave.
Samosvorný medzinápravový diferenciál, ktorý sa montuje do modelov s motorom umiestneným vpredu pozdĺžne, pracuje na mechanickej báze. V bežnej premávke prenáša krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Do niektorých modelov montujú tiež športový zadný diferenciál, ktorý dokáže v extrémnych prípadoch takmer všetok krútiaci moment na jedno koleso.
Najnovšia technológia Quattro ultra má lamelovú spojku na zadnej časti prevodovky. Systém funguje v bežnom režime s pohonom len prednej nápravy, o odpojenie pohonu zadných kolies sa stará tiež spojka umiestnená na zadnom diferenciáli. Audi vyhralo s pohonom Quattro niekoľko titulov v motoristickom športe, spomeniem preteky DTM alebo slávny výjazd na horu Pikes Peak.