Automobilový svet občas prekvapí. Raz dizajnom, inokedy autom so špičkovými výkonmi a občas aj autom, ako toto. Minimálne v krajinách EÚ nad ním môžeme pozdvihnúť obočie, no faktom je, že za hranicami Európy tvorí štandardnú súčasť ponuky automobilky, o ktorej si možno mnohí myslíme, že poznáme jej kompletné portfólio. Nemecké Audi totiž v Číne predstavilo novinku s označením Audi Q6. A aj keď už na prvý pohľad prekvapí svojou veľkosťou, stojí na technickom základe využívajúcom koncernovú platformu MQB s priečne uloženými motormi. S trochu privretými očami môžeme teda povedať, že technicky je vzdialeným príbuzným našej Octavie, či Golfu.
"Dacia" od Audi
Medzititulok síce môže vyznieť ako vysmievajúci sa, no v skutočnosti predstavuje filozofiou veľmi podobný prístup. Na relatívne jednoduchej technike totiž ponúka Audi Q6 obrovský vnútorný priestor a prémiový charakter. Technickú spriaznenosť s Octaviou treba brať s rezervou, no faktom je, že pod jeho prednou kapotou sú motory uložené priečne a jeho podvozková platforma je z rodiny MQB. Celková dĺžka Q6 je až 5099 mm (európske Audi Q7 je približne o 5 cm kratšie a o rovnakú porciu cm dokonca aj užšie) a rázvor náprav má hodnotu 2980 mm (tu je na tom Q7 naopak o 14 mm lepšie). Ako uvádza výrobca, Q6 príde v šesť, aj sedemmiestnej konfigurácii a s dvomi benzínovými motormi. Základom bude štvorvalec 2.0 TFSI (195 kW/265 k) a pre náročnejších ponúkne šesťvalec 2.5 VR6 naladený takmer na 220 kW (299 k). Model Q6 sa chystá aj pre Európu, tu však Audi počíta s „plnotučnou“ prémiovou technikou, elektrickým pohonom a doplnkovým označením e-tron, takže „čínska“ Q6 a tá „naša“ budú mať spoločnú naozaj len časť označenia.
zdroj: Motor1, CarAndDriver, CarNewChina