Dizajn prispôsobili športovému rázu auta. Ostré línie, maska chladiča s čarovným označením S6/S7 a bi-xenonové svetlá s integrovaným denným LED svietením. Na želanie môžu byť predné reflektory výlučne z LED diód. Okrem toho Audi použilo leštený hliník. V ponuke bude 9 farieb karosérie.
Keď som už pri karosérii, tú z 20% vyrobili z hliníka. Oproti oceľovej konštrukcii je ľahšia o 15%. Audi na stavbu využilo systém ľahkej konštrukcie. To znamená, že každé miesto dostalo najvhodnejší materiál. Napríklad, hliník využili pri tvorbe priečnych výstuh v motorovom priestore a priečnych nosníkov za prednými a zadnými nárazníkmi.
Bezpečnosť má pod palcom systém Audi pre sence basic.
O tom, že modely S sú športovcami svedčí osemvalec 4.0 TFSI s výkonom 309 kW (420 k) od 1400 do 5200 otáčok. K výkonu sa pridáva maximálny krútiaci moment 550 Nm. Agregát je vybavený dvoma dvojzónovými turbokompresormi (Twinscroll). Každý turbokompresor prepĺňa štyri valce.
Rady valcov zvierajú 90 stupňový uhol. Vŕtanie valcov je 84,5 milimetrov, zdvih piestov 89,0 milimetrov. Novinkou je systém cylinder on demand, ktorý funguje od tretieho a vyššieho prevodového stupňa. Pri správnom zaradení a splnení ďalších podmienok riadiaca jednotka jednoducho odpojí 4 valce a motor pracuje ako štvorvalec.
Ak vodič výrazne zatlačí plynový pedál alebo otáčky vystúpia nad 3500, deaktivované valce sa opäť pripoja. Prepínanie medzi jednotlivými režimami má údajne trvať maximálne 0,04 sekundy. Jazda na 4 valce sa bude využívať pri nízkom a strednom zaťažení motora pričom jej najvýraznejší prínos bude pri konštantnej jazde mimo mesta.
Nové modely S6, S6 Avant a S7 Sportback spájajú vysoký výkon a inovatívnu konštrukciu. Tešíme sa na leto :)
Posádka môže vďaka infotainment systému počas jazdy v pohode surfovať po internete.
S6 s týmto motorom šprintuje na 100 km/h za 4,6 sekundy. S6 Avant a S7 Sportback sa na túto rýchlosť dostanú za 4,7 sekundy. Priemernú spotrebu sa v kombinovanom cykle darí udržať pod 10 litrami- 9,6 l/100 km. Motor je spojený výlučne s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou S tronic. Prevodovka má v plne automatickom režime dva programy: normálny (D) a športový (S). Okrem toho sa vodič bude môcť vyblázniť aj s manuálnym režimom, ktorý sa ovláda pohybom páky alebo ovládačmi na volante.
Samozrejmosťou je pohon quattro, ktorého hlavnou časťou je samosvorný medzinápravový diferenciál. V bežným podmienkach je rozloženie krútiaceho momentu motora 60% vzadu a 40% vpredu. Na želanie dostanú nové modely S športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá.
Na palube sa nachádza aj systém jazdnej dynamiky a adaptívny posilňovač riadenia.
Všetky nové modely majú pneumatické pruženie air suspension sport. To znamená, že S7 je k asfaltu bližšie o 10 mm a S6 o 20 mm. Systém zohľadňuje jazdný štýl, povrch cesty a nastavený režim. Okrem toho mení svetlú výšku auta v závislosti od rýchlosti alebo nastavenia.
Audi vybavilo svoje modely širokou ponukou bezpečnostných prvkov. Rozpisovať všetky nemá zmysel. Za zmienku stojí adaptívny tempomat, strážcu jazdného pruhu a asistenta pre jazdu v noci.
V interiéri si posádka užije infotainment systém, ktorého hlavným prvkom je 8 palcový dotykový displej. Samozrejmosťou je navigácia, dvd prehrávač a audio systém Bang & Olufsen s 15 reproduktormi. Ďalšou lahôdkou je Active Noise Control, ktorý do kabíny cez reproduktory púšťa „antizvuk“. Vďaka tomu, budete mať pocit, že vo vnútri je absolútne ticho. Dvojzónová klimatizácia a športové sedačky sú absolútnym štandardom.
Audi S6 a S7 stoja na 19 palcových kolesách. Za príplatok môže S6 dostať 20 palcové a S7 Sportback 21 palcové kolesá, za ktorými sú keramické brzdové kotúče. Údaje, ktoré zverejnila automobilka, sú platné pre nemecký trh. Preto sa môže stať, že nové modely budú mať u nás mierne odlišné vybavenie. Do predaja pôjdu S6, S6 Avant a S7 Sportback začiatkom tohto leta.