Podľa dostupných informácií sa Audi chystá na veľkú reštrukturalizáciu. Dôvodom sú klesajúce predaje, peniaze potrebné na emisné pokuty a najmä investície do elektromobility. Už teraz je totiž každému jasné, že bez áut na elektrický pohon sa najmä európsky automobilový priemysel nepohne. Jeho vývojové štruktúry a zabehané poriadky pri vývoji, výrobe a logistike však musia prejsť veľkými zmenami. Či sa to niekomu páči, alebo nie, faktom je, že s reštrukturalizáciou klesnú aj počty ľudí potrebných na výrobu elektrických áut.
Naftový šesťvalec 3,0 TDI je nepochybne zložitý kus techniky, jedného dňa sa však stane minulosťou a na jeho miesto nastúpi podstatne jednoduchší a na výrobu menej náročný elektromotor.
Je nás veľa, každý desiaty máte padáka
V súčasnosti Audi na celom svete zamestnáva 90 000 ľudí, z toho je až 61 000 v Neckarsulme a Ingolstadte. Podľa zverejnených zámerov vedenia koncernu je z tohto počtu pre budúcnosť automobilky Audi až 9500 zamestnancov nepotrebných. Fabrika ich pritom musí stihnúť poprepúšťať do roku 2025. Ak sa to podarí, ušetrí tým údajne až 6 mld. eur, ktoré môže následne investovať do ďalšieho vývoja a prosperity Audi. Do roku 2029 však bude musieť zároveň prijať 2000 nových zamestnancov potrebných na intenzívny vývoj nových spôsobov mobility. Či počíta aj s niektorými z ľudí, ktorých sa chystá prepustiť, oficiálna správa nešpecifikuje.
Elektrické autá vyžadujú drahý vývoj, faktom však zostáva, že sú mechanicky jednoduchšie a ich výrobu zvládne v kombinácii s robotmi podstatne menej ľudí.
Jedno je isté, Audi musí začať viac zarábať, zmeny by mali dokonca viesť k navýšeniu prevádzkovej marže z 9 na 11 %. Koncern ide za svojim dokonca tak radikálne, že robí personálne zmeny vo vedení podniku. V apríli 2020 tak do vedúceho kresla automobilky Audi zasadne nový šéf Markus Duesmann.
Po koncernoch Daimler AG a Continental tak ohlásil jasný plán prepúšťania ďalší významný člen nemeckého automobilového priemyslu. Už teraz sa čaká, kto bude ďalší. Všetko dokonca nasvedčuje tomu, že dlho čakať nebudeme.