Na základe elektrického SUV potom Audi pripraví športové auto, ktoré by malo konkurovať BMW i8.

Ako prvé príde SUV a vôbec to nie je náhoda, ale precízne kalkulovaný krok. „Rozhodli sme sa pre cestu SUV aj napriek tomu, že architektúra je trochu komplikovanejšia, pretože nemáte perfektnú aerodynamiku, ale ľudia majú radi sedenie v SUV a musíme rešpektovať rastúci trend segmentu SUV. Myslím si, že 2-3 roky dozadu to bolo absolútne správne rozhodnutie,“ vysvetľuje Stadler. Plne elektrické SUV by mali dostať zákazníci už v priebehu budúceho roka.

Audi R8 e-tron

Audi už postavilo plne elektrický športiak R8 e-tron, ale bol to prepadák, keď nepredali ani 100 kusov. Čo by ste ale čakali s cenovkou presahujúcou 1 milión eur?

Na základe elektrického SUV potom Audi pripraví športové auto, ktoré by malo konkurovať BMW i8. Bavorský rival je však hybridom a nie elektromobilom. Zatiaľ teda nie je jasné, akou cestou sa vydá Audi, ale máme sa to dozvedieť už čoskoro, keď uvidíme prvú dizajnovú štúdiu.

S elektrickým športiakom sa na trh nebudú ponáhľať

Je dosť možné, že vývoj auta nebude mať na starosti oddelenie Audi Sport. Winkelmann, šéf divízie zaoberajúcej sa výrobou športových Audi, totiž nedávno uviedol, že s elektrickým športiakom sa nebudú ponáhľať na trh. Technológia je podľa neho ešte príliš drahá a oni nechcú byť prví, ktorí „vyšliapu cestu“. Môže to preto naznačovať príchod hybridu alebo skutočnosť, že pôjde skôr o štýlové elektro auto, než hardcore športiak.


Tretím elektromobilom Audi bude následne auto založené na platforme MEB. Tú vyvíja Volkswagen pre kompaktné elektroauto, ktoré poznáme zatiaľ pod názvom I.D. Dojazd sa má pohybovať na úrovni 300 – 600 km.


Zdroj: autoexpress