„Adaptívny program radenia môže viesť k nesprávnym a neopakovateľným výsledkom,“ uviedol ohľadom novej kauzy zdroj z Volkswagenu.

Softvér mali modely Q5, Q7 a A6

Automatická prevodovka pracovala v špeciálnom režime, pokiaľ natočenie kolies nedosiahlo viac ako 15°. Pri testovaní v laboratóriu totiž auto nezatáča. Prevodovka tak používala inú logiku radenia ako pri bežnej jazde. Cieľom bolo, samozrejme, znížiť spotrebu paliva a dosiahnuť nižšie emisie CO2 a NOX. Spomínaný softvér v prevodovke sa nachádzal v nekonkretizovaných benzínových aj naftových modeloch Q5, Q7 a A6. Je možné, že ju dostali aj ďalšie typy.


„Adaptívny program radenia môže viesť k nesprávnym a neopakovateľným výsledkom,“ uviedol ohľadom novej kauzy zdroj z Volkswagenu. „Audi vysvetlilo technické pozadie adaptívneho radenia nemeckému úradu pre motorové vozidlá KBA,“ uviedol ďalej koncern.


Adaptívne radenie prevodovky je navrhnuté tak, aby poskytovalo lepší výkon, lepšiu spotrebu a radilo rýchlejšie. „Pri normálnom použití tieto adaptívne systémy podporujú vodiča nastavovaním bodov radenia ku konkrétnej jazdnej situácii,“ povedal Volkswagen.


Okrem nemeckých úradov otvorila vyšetrovanie voči Audi aj Americká agentúra pre životné prostredie (EPA). V priebehu tohto týždňa vyspovedá vysokopostavených inžinierov značky. VW sa v USA zatiaľ sústreďuje na vyriešenie kauzy Dieselgate s 3,0 litrovými naftovými motormi. V hre je úprava vozidiel tak, aby plnili emisné limity alebo finančné odškodnenie a spätný výkup vozidiel.


Okrem inžinierov budú Američania spovedať aj šéfa Audi Ruperta Stadlera. Nepôjde však o úrady, ale o právnickú firmu Jones Day. Právnici ho spovedali už v septembri ohľadom kauzy Dieselgate. Interview ukončili tvrdením, že Stadler o podvodoch s emisiami nevedel.


Zdroj: carscoops, carscoops