Prvým modelom v teste bolo nové Audi Q5 II. generácie. Za ochranu dospelých si pripísalo slušných 93 %, za ochranu detí 86 %, za ochranu chodcov 73 % a za asistenčné systémy 58 %. To spolu stačilo na dosiahnutie plného počtu 5 hviezdičiek.
Vzhľadom na veľkosť získala Toyota C-HR veľmi slušné výsledky. Nielen, že má plný počet 5 hviezdičiek, ale až 95% ochranu dospelých, 77% ochranu detí, 76% ochranu chodcov a 78 % v oblasti asistenčných systémov. Voči Audi Q5 má výhodu v podobe sériovo dodávaného kolenného airbagu vodiča.
Tretím päťhviezdičkovým vozidlom je Land Rover Discovery. Ochrana dospelých podľa metodiky Euro NCAP dosiahla 90 %, ochrana detí 80 %, chodcov 75 % a za bezpečnostné systémy si Discovery pripísal 73 %. Euro NCAP pripomienkovalo nedostatočný tlak pri nafúknutí airbagu vodiča, alebo odistenie vodičových dverí pri bočnom náraze.
O hviezdičku menej získal Citroen C3. Piata hviezdička mu ušla len o chlp. Tú má na svedomí len 59% ochrana chodcov. Ochrana dospelých je pritom na úrovni 88%, ochrana detí na úrovni 83% a za asistenčné systémy získal model 58%.
Posledné 2 vozidlá získali „len“ 3 hviezdičky. Fiat s modernizovanou 500-kou však nemusí smútiť. Vozidlo je totiž na trhu už 10 rokov a nástupca je tak veľmi očakávaný. Vo výbave chýbajú napríklad predpínače zadných pásov, ktoré už majú nové vozidlá bežne v sériovej výbave. Fiat 500 tak získal 66 % v oblasti ochrany dospelých, 49 % v oblasti ochrany detí, 53 % za ochranu chodcov a 27 % v oblasti asistenčných systémov. Tu je najviac vidieť vysoký vek vozidla. V príplatkovej výbave napríklad chýba autonómny systém brzdenia pred prekážkou, ktorý sa potupne dostáva aj do tých najmenších modelov.
Posledným testovaným s 3-hviezdičkovým výsledkom je nový Ford Ka+. Tento výsledok je pre Ford miernym sklamaním, keďže rovnaký počet získal aj 10-ročný Fiat 500. Nie je však všetko len o hviezdičkách. Vo všetkých oblastiach bol Ford lepší ako Fiat. Za ochranu dospelých získal 73 %, za ochranu detí 61 %, za ochranu chodcov 57 % a za asistenčné systémy 29 %. Vo všetkých prípadoch je však potrebné brať celý systém hodnotenia s rezervou. Už sme tu mali aj možné problémy s nedostatočnou ochranou na spolujazdcovej strane vozidiel a podobne. Tuhosť karosérií sa s novými modelmi jednoznačne zlepšuje, avšak nespoliehajte sa len na najnovšie asistenčné a bezpečnostné systémy. Ani tie fyziku v zákrute oklamať nedokážu.
Výsledky 6-tich nových modelov