Audi minulý týždeň zverejnilo na Facebooku prvé fotografie nového konceptu Q6 e-tron offroad bez konkrétnych technických detailov, s oficiálnou premiérou a ďalšími zábermi novinky však Nemci dlho neváhali.
Elektrický terénny automobil je označovaný ako koncept, ale šéf Audi, Gernot Döllner, hovorí o zodvihnutej Q6 ako o prototype, ktorý bude slúžiť ako lakmusový papierik na klientelu. „Tešíme sa na reakcie zákazníkov,“ oznámil Döllner, čím nepriamo naznačil, že by sa v prípade nadšeného prijatia auto mohlo začať v obmedzených počtoch vyrábať.
Takto sa koncepty neprezentujú
Koniec-koncov nie je úplne bežné, aby automobilky testovali koncepty na bežných verejných cestách v maskovacej fólii a dovolili verejnosti či špionážnym fotografom šíriť po svete jeho zábery. Áno, presne to sa stalo vlani na jeseň, pričom už skúšobné prototypy dávali tušiť, že nejde o obyčajný offroad.
V tomto prípade konštruktéri použili novú modulárnu platformu PPE vyvinutú v spolupráci s Porsche a doplnili ju novými portálovými nápravami. Tie zodvihli svetlú výšku o 160 milimetrov, takže ak to pripočítame k pôvodnej sériovej hodnote 164 mm, dostaneme sa na číslo 324 milimetrov.
Široké boky
Samotná výška pôvodného Audi samozrejme vzrástla ešte o čosi viac vďaka špeciálnym terénnym pneumatikám Venom Power s oceľovými hrotmi, presné číslo však výrobca neuvádza. Čo naopak prezradil, je celkové rozšírenie karosérie, respektíve blatníkov, aby sa pod ne spomínané gumy vošli. Q6 bola roztiahnutá do strán o 250 milimetrov.
Audi hovorí, že bežné portálové nápravy zvyšujú vďaka redukčným prevodom krútiaci moment na kolesách o 20 až 30 percent, konštruktéri však v tomto prípade násobili silu tak, aby sa dostali na 50-percentné zvýšenie krútiaceho momentu.
Pozor na čísla
Aby sme boli konkrétni, prevody v nábojoch zvýšili krútiaci moment na kolesách o 4400 Nm, takže Q6 e-tron offroad ponúka „na konci“ 13 400 newtonmetrov.
Pridajte k tomu maximálny systémový výkon dvoch elektromotorov 518 koní a máte celkovú predstavu o parametrov, aj kvôli prídavným prevodom (a pochopiteľne i výške) sa však znížila maximálna rýchlosť konceptu z 230 na 175 kilometrov za hodinu. Čas zrýchlenia z miesta na stovku Audi neuvádza, ale sériová SQ6 to zvládne za 4,3 sekundy.
Objaví sa na Kaprune
Ak budeme ignorovať trochu zavádzajúce maximálne newtonmetre, Q6 e-tron offroad bola logicky navrhnutá tak, aby bola dobrá hlavne v teréne. Tam automobilka sľubuje schopnosť zdolávať 100-percentné stúpanie, čo sú – len aby sa nezabudlo – svahy so 45-stupňovým uhlom.
Ak vás nové (pravdepodobne do série chystané) Audi zaujalo, môžete ho dokonca vidieť naživo. Budete však musieť 1. februára vyraziť do Rakúska, do Zell am See-Kaprun, na akciu nazvanú FAT Ice Race.
zdroj: Audi