Audi Q8 je k sériovej výrobe bližšie, ako by sa mohlo z prvého pohľadu na koncept zdať. Vo svojich útrobách skrýva produkčnú techniku. Sériová podoba pritom príde na trh už v roku 2018.
Vozidlo pritom nie je iba dizajnovým cvičením. Koncept totiž predznamenáva skutočný produkčný typ Q8, ktorý by mal prísť na trh už v roku 2018. Štúdia má prakticky rovnaký rázvor a dĺžku (3m / 5,02m) ako Audi Q7. Namiesto 7 miest však ponúkne pohodlie iba štyrom cestujúcim. Dizajnovo je to jasné Audi a presne vystihuje hranicu, ako odvážni až môžu byť dizajnéri tejto automobilky. Napriek tomu tu vidíme novú ešte dominantnejšiu masku a najmä zaujímavo tvarované svetlá. Na predných svetlách sú zaujímavé najmä dve veci. Sú zložené z niekoľkých oddelených sektorov a každý z nich má vlastné presklenie. Samotné svetlo tak pôsobí veľmi otvorene a priestorovo. Druhou snáď ešte podstatnejšou vecou je to, čo ukrývajú. Audi totiž prezentuje, že okrem nového svetelného podpisu v tvare písmena X v ich útrobách nájdeme technológiu digital Matrix Laser. Teda inými slovami laserové svetlá so svetelnými bodmi usporiadanými do matice. Tieto svetlá majú viac ako 1 milión svetelných bodov, čo umožňuje meniť svetelný kužeľ pred autom vo vysokom rozlíšení. Sú teda jasnou odpoveďou na svetlá Digital Light s viac ako miliónom svetelných bodov, ktoré nedávno predstavil Mercedes-Benz. Ten ich uvedie do výroby už budúci rok a v rovnakom období by mala prísť na trh aj sériová podoba Audi Q8. Uvidíme, či túto technológiu dostane aj produkčný model. Každopádne môžeme očakávať, že blízkej dobe ešte budeme o digitálnych laserových Matrix svetlách Audi počuť viac podrobností.
C-stĺpiky majú pripomínať legendárne kupé Audi Quattro z 80-tych rokov
Pri bočnom pohľade zaujmú najmä chýbajúce kľučky, mierne sa zvažujúca strecha a masívne C-stĺpiky, ktoré majú pripomínať legendárne kupé Audi Quattro z 80-tych rokov známe aj pod prezývkou Ur-Quattro. Dvere konceptu môžete otvoriť pomocou dotykových senzorov. To znamená, že ak senzor zaznamená dotyk, dvere sa otvoria do preddefinovaného uhla. V zadnej časti zaujmú okrem veľkého strešného spojlera najmä výrazné zadné svetlá, ktoré sa ťahajú po celej šírke auta. Aj tieto svetlá majú byť novým poznávacím znakom áut s technológiou e-tron. Nuž a čierny pás po celej šírke auta, v ktorom sú svetlá uložené, je znova odkazom na slávne kupé z 80-tych rokov.
Sériové Audi Q8 príde na trh už v roku 2018
Zatiaľ čo exteriér konceptu obsahuje niektoré prvky, ktoré sa do sériovej výroby zrejme nedostanú, pod karosériou nájdeme produkčné technológie. Najmä čo sa týka hnacieho systému a pruženia. Koncept Q8 je samozrejme hybrid a na jeho pohon slúži benzínový 6-valec 3.0 TFSI vyladený na 245 kW (333 k) a 500 Nm. Mimochodom, rovnaký motor dostalo napríklad aj nové Audi SQ5. V Q8 mu však ešte pomáha elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je umiestený medzi motorom a 8-stupňovou prevodovkou tiptronic. Kombinovaný výkon tejto hybridnej sústavy je 330 kW (449 k) a 700 Nm. Audi Q8 zvláda akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,4 s a dosiahne maximálnu rýchlosť obligátnych 250 km/h. Podľa normy NEDC by pritom mal spotrebovať iba 2,3 litra benzínu na 100 km. Lítium-iónové batérie sú uložené v zadnej časti auta a majú kapacitu 17,9 kWh. Auto dokáže prejsť na čisto elektrický pohon 60 km a celkový dojazd tohto veľkého SUV je 1 000 km. Nabitie batérií by malo trvať 2,5 hodiny.
Podvozok konceptu Audi Q8 tvorí 5-prvkové zavesenie kolies vpredu aj vzadu. Auto má vzduchové pruženie s kontrolovaným tlmením, ktoré ponúka vodičovi široké spektrum nastavení medzi komfortným a tvrdým podvozkom. Nechýba ani možnosť zmeniť svetlú výšku auta. Na vodičovo želanie sa tak auto dokáže zdvihnúť až o 90 mm. SUV má samozrejme pohon všetkých kolies Quattro. Gigantickým rozmerom auta sekundujú aj obrovské kolesá. Koncept má disky kolies s rozmermi 11J x 23". A tu výpočet veľkých súčastí ešte nekončí. Aj keramické brzdové kotúče majú totiž úctyhodný priemer 20".
Vo vnútri koncept ponúka bohatý priestor pre 4 ľudí. Auto má totiž 4 samostatné sedadlá. Tie sú čalúnené kombináciou kože Napa a kože Nubuk. Vodič pred sebou nájde Audi virtual cockpit, čiže 12,3" široký TFT displej. Ten okrem prístrojov zobrazuje napríklad aj navigáciu s 3D mapami. Zaujímavým prvkom je Head-up displej, ktorý vyžíva rozšírenú realitu. To znamená, že jednotlivé informácie a pokyny navigácie zasadí do reálneho prostredia. Napríklad šípky navigácie zobrazuje tak, aby prekrývali reálne šípky na ceste. Dizajnéri sa tiež zbavili v podstate všetkých tlačidiel a posádka takmer všetko ovláda cez dotykové displeje.
Zdroj: Audi