V roku 2018 prišiel prvý sériový elektrický automobil od Audi s veľmi jednoduchým názvom, e-tron. Po facelifte to však už neplatí, automobilka zjednotila nomenklatúru a z e-tronu je dnes Q8 e-tron.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Z hľadiska exteriéru tu máme zmenenú prednú masku Single frame alebo upravenú aerodynamiku so žaluziami pred chladičom. Kvôli pár zmenám klesla hodnota cx na 0,27 a pri Sportbacku na 0,24. Zmenou prešlo aj logo, ktoré je dnes vyhotovené podľa najnovších štandardov Audi, teda v 2D.

Vyššia kapacita batérie

Základný model 50 e-tron má teraz vyššiu kapacitu batérie, miesto 65 je tu až 89 kWh, čo predĺžilo dojazd na teoretických 505 km. Silnejšie 55 e-tron a SQ8 e-tron majú až 106 kWh batériu, pre 55ku to znamená dojazd v prípade Sportbacku až 600 km. To je už skutočne dostačujúca hodnota aj na dlhšie výlety.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Rozdiely sú tiež vo výkone. Slabší 50 e-tron má 250 kW (340 k), silnejšie modely si ponechali 300 kW (408 k) respektíve 370 kW (503 k). Vzrástol tiež nabíjací výkon, avšak len pri verziách 55 a SQ8, kde už budete môcť nabíjať miesto 150 kW až 170 kW.

Niekoľko zmien prebehlo aj v interiéri, ako napríklad viac recyklovateľných materiálov alebo iné obklady. Cena na Slovensku začína na 74 110 eur, Sportback bude váš od 76 160 eur.

Zdroj: Audi

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov