Ak to náhodou nie je jasné, pripomíname, že v porovnaní so staršou verziou novinka neprináša žiadny zásadný posun. Performance totiž pridáva len 30 koní a 10 newtonmetrov. To je v celkových výkonoch taký malý rozdiel, že automobilka dokonca udáva nezmenené časy akcelerácie z miesta na stovku. Coupé to zvládne za 3,7 sekundy, Spyder o desatinku horšie.
O niečo lepšie je na tom Performance RWD, pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, stále sa však pohybujeme v akademickej rovine. Čo to znamená v konkrétnych číslach? Že vylepšené Audi R8 bude schopné rozbehnúť sa na 329 kilometrov za hodinu a je tým pádom o 5 km/h rýchlejšia ako výbehový model. V prípade otvoreného modelu je rozdiel rovnaký, absolútne čísla sú však o niečo nižšie – 327 vs. 322 km/h.
Pohonná jednotka je štandardne spárovaná so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic, manuál by ste s desaťvalcom hľadali márne. Čo sa nám páči, je skutočnosť, že automat nadväzuje na mechanický samosvorný diferenciál a Audi v súvislosti s tým pripomína sympatickú snahu konštruktérov myslieť i na vodičov, ktorí nejazdia len v čistej stope.
Drift-režim a Dynamické riadenie v jednom
Audi totiž upravilo podvozok a stabilizačný program tak, aby vám auto po prepnutí do športového režimu ESC pomohlo s kontrolovaným driftovaním. Vôbec prvýkrát je verzia s pohonom zadných kolies vybavená s „Dynamickým riadením“, ktoré upravuje nielen účinok posilňovača, ale v závislosti na rýchlosti aj prevodový pomer. Audi hovorí, že vám tým auto uľahčí parkovanie či manévrovanie v obmedzenom priestore a zároveň spresní reakcie a zlepší spätnú väzbu pri jazde na zakrútených cestách.
Zaujímavosťou Audi R8 je predný stabilizátor vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.
Modernizované Audi bude štandardne postavené na 19-palcových kolesách, za príplatok sú však k dispozícii i dvadsiatky s pneumatikami s rozmerom 245/30 R20 vpredu a 305/30 R20 vzadu. Podobne budú mať zákazníci možnosť voľby v prípade brzdového systému. Buď dáte prednosť oceľovým kotúčom alebo karbón-keramike.
Len pre istotu dodávame, že R8 Performance RWD váži 1590 kg (bez vodiča), pričom jeho hmotnosť je rozdelená v pomere 40:60, samozrejme v prospech zadnej nápravy. Spyder je kvôli výstuhám o 105 kg ťažší. Prevažne ručná produkcia oboch modelov bude naďalej prebiehať v továrni Böllinger Höfe neďaleko mesta Neckarsulm.
zdroj: Audi