Audi R8 V6 nebude, chvalabohu

Audi nad R8 V6 turbo neuvažovalo prvýkrát

Hovorilo sa, že do supercaru by mali montovať 2,9 l twin-turbo V6, ktorý majú pod kapotou Audi RS4 a RS5. Dôvod nie je ten, že by tlupa kravaťákov nemala čo robiť, ale rýchlo rastúci čínsky trh a hlavne ich dane. Číňania zdaňujú autá podľa objemu motora a tak 5,2 l V10 môže pekne vycucať váš účet v porovnaní s „malou“ 2,9 l V6. Audi teda nad touto možnosťou seriózne uvažovalo s príchodom omladenej R8 pre modelový rok 2019.

Ale nie, automobilka turbo motor zavrhla. Bol by v R8 len polovicu životného cyklu supercaru a je možné, že po spočítaní nákladov na úpravu motorového priestoru im to nevyšlo v zelených číslach. Ak by V6 turbo použili hneď pri predstavení súčasnej generácie, dávalo by to väčší zmysel. S veľkou pravdepodobnosťou však bude nástupca R8 elektromobil, ktorý by mohol vychádzať z konceptu PB18 e-tron. Na tých pár rokov sa teda zapracovávať novú motorizáciu neoplatí.

Audi R8 V6 nebude, chvalabohu

K R8 jednoducho tá V10 patrí, s turbo motorom by to nebolo ono

Argument, či sa by ste si uprednostnili elektrický supercar pred benzínovým, hoci aj s tou V6, tu bude stále. Nová generácia sa možno o 50 rokov bude pozastavovať nad tým, čo sme na tých neefektívnych a smradľavých motoroch videli. To však nie je problém dnešných dní. R8 V6 našťastie nepríde a supercar zostane verný atmosférickému motoru.

Audi R8 s turbomotorom malo určite potrebný výkon, ale už by to nebolo ono. Chýbali by vysoké otáčky a R8 je jedno z mála áut na trhu, ktoré môžete vytáčať do 9000 ot. až kým na okruhu neminiete všetok benzín alebo nezoderiete gumy. V6 by síce mala masívny krútiaci moment od nízkych otáčok, ale to je dobré tak pre Audi Q8 alebo Mercedes triedy G, nie pre R8, ktoré láka na zvuk atmosférického motora, vysoké otáčky a skvelé ovládanie. Len si predstavte, že tlačíte na pílu a obmedzovač vám to utne pri 6700 ot. Celé zle.

Audi R8 V6 nebude, chvalabohu

Audi dávame za toto rozhodnutie palec hore. Viac by nás naštvalo, keby R8 V6 skutočne vyrábali. Teraz je jasné, že R8 V10 bude aj naďalej prinášať radosť z vysokých otáčok, hlavne keď ju vytočíte v tuneli. V6 by bol klinec do rakvy supercaru.

zdroj: carthrottle.com

foto: Audi