Audi dekády predstavovalo jeden model za druhým, ale v posledných dvoch rokoch nie je možné nevidieť jeho útlm. Ten okrem iného spôsobili problémy vo vývoji koncernovej softwarovej platformy, ktoré donútili ingolstadtskú firmu odsunúť premiéru elektrického SUV Q6 e-tron o viac ako dva roky.
Nespokojnosť v rámci automobilky i koncernu a dlhé diskusie o stratégii nakoniec stáli miesto šéfa Audi, Markusa Duesmanna. Na jeho miesto nastúpil Gernot Döllner, ktorý po 100 dňoch v novom kresle poskytol niekoľko rozhovorov.
10 elektromobilov do roku 2026 už nečakajte
Döllner v interview pre agentúru Bloomberg i nemecký Handelsblatt priznal, že Audi spomalí ambiciózne uvádzanie elektromobilov na trh. V súvislosti s tým pripomíname, že pôvodne mala automobilka predstaviť do roku 2026 až 20 nových modelov, z toho polovica mala byť čisto elektrická. Navyše po tomto termíne chcelo Audi podľa Duesmanna odhaľovať už len elektromobily, to sa však mení.
„Najprv sme sa pozreli na to, aké poradie a hustotu uvádzania na trh (elektromobilov – pozn. red.) by firma mohla zvládnuť,“ povedal Gernot Döllner a dodal: „Nakoniec sme sa rozhodli rozložiť to tak, aby sme nezahltili tím ani predajcov.“
Ak z jeho slov nie je úplne jasné, čo tým myslí, dodávame, že Audi jednoducho spomalí uvádzanie nových elektrických modelov na trh a dôvodom je klesajúci záujem a tým pádom aj nižšie výnosy z ich predaja v porovnaní s benzínovými a naftovými modelmi. „Pôvodne sme predpokladali, že tento cieľ dosiahneme do polovice dekády, ale s ohľadom na súčasný vývoj sa tieto plány pravdepodobne oneskoria,“ pripustil Döllner v rozhovore pre Handelsblatt.
Nemecký denník k tomu dodáva, že Audi momentálne bojuje s vysokými nákladmi na batérie a celkové náklady na suroviny potrebné pre ich výrobu. A aj preto bude zaujímavé sledovať, či automobilka skutočne po roku 2026 zastaví vývoj spaľovacích motorov a od roku 2033 bude mať vo svojich showroomoch už len elektromobily. Aktuálny stav tomu veľmi nenasvedčuje.
zdroj: Autocar, Bloomberg, Handelsblatt