Audi nám postupne predstavilo modernizáciu štandardnej A3, športovej verzie S3 a po nich logicky nasleduje vrcholné prevedenie RS 3, ktoré od súčasnej tretej generácie už nenosí prívlastok Quattro.

Automobilka v tejto chvíli nepotvrdila žiadne konkrétne zmeny na motore. Pod kapotou naďalej ostáva preplňovaný radový päťvalec EA855 evo s objemom 2,5 litra, ktorý poskytuje 400 koní a 500 Nm, čo zodpovedá súčasnému výbehovému modelu. To ale nemusí znamenať, že na pohonnej jednotke žiadne zmeny neprebehli, takže si budeme musieť počkať na ďalšie informácie.

Čo Audi naopak potvrdzuje už v úvodne správe doplnenej fotografiami maskovaného vývojového prototypu, sú úpravy na podvozku a viditeľné sú tiež menšie modifikácie dizajnu.

Asi nemá zmysel vymenovať úplne všetky pozmenené detaily, ale evidentne nová je vnútorná grafika predných svetiel, nárazník i tvar mriežky chladiča. Dizajnéri s konštruktérmi rovnako prepracovali tiež zadné združené svetla s nárazníkom, v ktorom sa objavuje vertikálne orientované červené svetlo.

Vývojové oddelenie aktualizovalo software zodpovedný za ovládanie jazdnej stability, teda vektorovanie krútiaceho momentu i príplatkový adaptívny podvozok, pričom po novom Audi hovorí tiež o „vektorovaní brzdného momentu“. Toto jemnejšie nastavenie podľa automobilky umožňuje zrýchliť výjazdy zo zákrut vďaka menším uhlom natočenia volantu.

Keď už spomíname volant, z videa na Nürburgringu je vidieť, že jeho nová verzia bude mať skosené tvary, takže s obyčajným kruhovým vencom sa môžete rozlúčiť. Pokiaľ ide o čas, modernizovaný model zvládol Nordschleife za 7 minút a 33,123 sekundy. To je o viac ako dve sekundy lepší čas v porovnaní so súčasnou verziou, ktorá dosiahla 7 minút a 35,522 s.

Len pre zaujímavosť, je to o 11 sekúnd lepší čas ako Honda Civic Type-R, je však nutné pripomenúť, že japonský liftback má poháňané len predné kolesá a má samozrejme výrazne nižší výkon. Audi RS 3 sa tým dostalo na úroveň Pagani Zonda F, Ferrari F12 Berlinetta, Mercedesu-AMG GT S a staršej verzie Porsche 911 GT3 RS.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Audi