Štartovacím bodom noviniek je celkom logicky balíček Competition. Jeho najväčšou zbraňou je nepochybne športový výfukový systém s dvoma oválnymi koncovkami výfukov, pričom Audi popisuje výsledný zvukový prejav celkom skromne ako „intenzívnejší. To vcelku dáva zmysel, nakoľko konštruktéri odstránili zhruba 8 kg tlmiaceho materiálu, takže cestujúci si ešte viac užijú prejavy 2,9-litrového motora twin-turbo V6. Zmeny však prebehli aj v softvérovej výbave. Výsledkom je rýchlejšie radenie prevodovky, väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými módami a taktiež maximálna rýchlosť zvýšená až na 290 km/h. 

Oba pakety zároveň obsahujú aj množstvo čiernych a karbónových doplnkov. Čierne logo,  karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel, kompozitné predné „lízatko“ či difúzor v zadnom nárazníku. Po prvýkrát sú modely RS4 a RS5 k dispozícii aj vo farbe Sebring Black s takzvaným kryštalickým efektom. Čierna skrátka dominuje a nájdeme ju aj v interiéri. Navyše vo farbe Phantom Black sú v rámci extra doplnkovej výbavy k dispozícii 20-palcové disky. 

Čo ponúka Competition Plus?

Všetko čo sme doteraz vymenovali a ešte niečo navyše. Tým máme na mysli napríklad nastaviteľné tlmiče RS Sport Suspension Pro, ktoré umožňujú zníženie svetlej výšky až o 10 mm. Celkovo je tak podvozok možné znížiť až o 20 mm, nakoľko už v základnom balíčku dostanete RS4 či RS5 znížené v porovnaní so štandardným modelom o 10 mm. Podvozok okrem nastaviteľných tlmičov disponuje aj tuhšími stabilizátormi a prináša tiež nový pomer riadenia (1:13,1), Quattro Sport diferenciál s novým nastavením, ktoré uprednostňuje zadnú nápravu a zmenou prešiel aj softvér ABS, ktorý teraz v spolupráci s karbón-keramickými brzdami skráti brzdnú dráhu z rýchlosti 100 km/h o rovné dva metre.

Ako sme už naznačili, nová výbava sa motorov nedotkla. Pod kapotou stále pracuje spomínaná V6 s objemom 2,9 litra. Produkuje 331 kW, teda 450 koní a krútiaci moment 600 Nm. Vyššie popísané softvérové úpravy však znamenajú, že RS4 Avant vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy (o 0,2 s rýchlejšie ako doteraz) a RS5 to trvá len za 3,8 sekundy, čo je zlepšenie o jednu desatinu. 

Dôležitou otázkou zostáva, koľko si Audi za tieto zmeny zapýta a kedy budú k dispozícii. Nuž, do ponuky sa dostanú až v júli 2023 a cena je možno vyššia, ako by ste čakali. Za paket Competition si záujemcovia totiž priplatia 7875 eur a Competition Plus stojí až 11 875 eur. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

Zdroj: Audi