Štartovacím bodom noviniek je celkom logicky balíček Competition. Jeho najväčšou zbraňou je nepochybne športový výfukový systém s dvoma oválnymi koncovkami výfukov, pričom Audi popisuje výsledný zvukový prejav celkom skromne ako „intenzívnejší“. To vcelku dáva zmysel, nakoľko konštruktéri odstránili zhruba 8 kg tlmiaceho materiálu, takže cestujúci si ešte viac užijú prejavy 2,9-litrového motora twin-turbo V6. Zmeny však prebehli aj v softvérovej výbave. Výsledkom je rýchlejšie radenie prevodovky, väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými módami a taktiež maximálna rýchlosť zvýšená až na 290 km/h.
Oba pakety zároveň obsahujú aj množstvo čiernych a karbónových doplnkov. Čierne logo, karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel, kompozitné predné „lízatko“ či difúzor v zadnom nárazníku. Po prvýkrát sú modely RS4 a RS5 k dispozícii aj vo farbe Sebring Black s takzvaným kryštalickým efektom. Čierna skrátka dominuje a nájdeme ju aj v interiéri. Navyše vo farbe Phantom Black sú v rámci extra doplnkovej výbavy k dispozícii 20-palcové disky.
Čo ponúka Competition Plus?
Všetko čo sme doteraz vymenovali a ešte niečo navyše. Tým máme na mysli napríklad nastaviteľné tlmiče RS Sport Suspension Pro, ktoré umožňujú zníženie svetlej výšky až o 10 mm. Celkovo je tak podvozok možné znížiť až o 20 mm, nakoľko už v základnom balíčku dostanete RS4 či RS5 znížené v porovnaní so štandardným modelom o 10 mm. Podvozok okrem nastaviteľných tlmičov disponuje aj tuhšími stabilizátormi a prináša tiež nový pomer riadenia (1:13,1), Quattro Sport diferenciál s novým nastavením, ktoré uprednostňuje zadnú nápravu a zmenou prešiel aj softvér ABS, ktorý teraz v spolupráci s karbón-keramickými brzdami skráti brzdnú dráhu z rýchlosti 100 km/h o rovné dva metre.
Ako sme už naznačili, nová výbava sa motorov nedotkla. Pod kapotou stále pracuje spomínaná V6 s objemom 2,9 litra. Produkuje 331 kW, teda 450 koní a krútiaci moment 600 Nm. Vyššie popísané softvérové úpravy však znamenajú, že RS4 Avant vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy (o 0,2 s rýchlejšie ako doteraz) a RS5 to trvá len za 3,8 sekundy, čo je zlepšenie o jednu desatinu.
Dôležitou otázkou zostáva, koľko si Audi za tieto zmeny zapýta a kedy budú k dispozícii. Nuž, do ponuky sa dostanú až v júli 2023 a cena je možno vyššia, ako by ste čakali. Za paket Competition si záujemcovia totiž priplatia 7875 eur a Competition Plus stojí až 11 875 eur.
Zdroj: Audi