Len aby ste boli v obraze: súčasné štandardné Audi RS6 Avant s výkonom 600 koní v základe vychádza na 121 300 eur a vylepšená verzia Performance naladená na 630 koní, z ktorej vychádza aj nové GT, vás bude stáť najmenej 128 500 eur. Príplatok za exkluzivitu je preto jedným slovom mastný...
Tým skôr, že štvorlitrové biturbo pod kapotou má rovnaké parametre, a to platí aj pre maximálny krútiaci moment 850 Nm od 2300 do 4500 otáčok za minútu. V prípade pestrofarebného kombíku si však predsa len o niečo lepšiu dynamiku dostanete.
Avant Performance má elektronický obmedzovač maximálnej rýchlosti posunutý z 250 na 280 km/h, ale Avant GT vás pustí až na 305 kilometrov za hodinu. A to nie je všetko. Audi hovorí, že sa mu podarilo optimalizovať časy radenia osemstupňovej automatickej prevodovky, čo spolu s prepracovanou uzávierkou medzinápravového diferenciálu a miernym znížením hmotnosti viedlo ku skráteniu času akcelerácie z miesta na stovku z 3,4 na 3,3 sekundy.
Aby sa vám tá rýchlosť jednoduchšie krotila, auto má štandardne namontované karbón-keramické brzdy a o 10 mm znížený podvozok, to však len časť zmien v zavesení. Automobilka možno trochu prekvapivo vynechala vzduchové odpruženie a namiesto neho tu nájdete klasické pružiny, vzadu s výškovým nastavením, adaptívne tlmiče s meniteľnou kompresiou i odskokom a tradičné skrutné stabilizátory. Tie sú v tomto prípade nastaviteľné v troch krokoch nastaviteľné a sú tuhšie o 30 percent vpredu a až o 80 percent vzadu.
Nastavujte manuálne alebo...
Ak vám tak trochu veda s nastavovaním podvozka nevonia, môžete si objednať aj adaptívne vzduchové odpruženie s hydraulicky prepojenými tlmičmi v rámci systému DRC, ktorý nahradzuje stabilizátory. A ešte drobný dodatok k tomu vyššie spomenutému „kroteniu“... Audi hovorí, že RS6 Avant GT na sériovo obutých pneumatikách Continental Sport Contact 7, s rozmermi 285/30 R22, má až o dva metre kratšiu brzdnú dráhu pri spomalení z rýchlosti 100 km/h na nulu. Automobilka akurát neuvádza, s čím presne porovnáva, teda či s RS6 Avant, verziou Performance a ktorým obutím.
Ako sme už naznačili v úvode, špecialitou verzie GT sú karbónové komponenty, tak si to zopakujme. Z karbónového kompozitu je vyrobená kapota, predné blatníky s odvetrávacími otvormi a kryty vonkajších spätných zrkadiel. Celok potom korunujú 22-palcové hliníkové disky v bielom laku a vyšperkovaný interiér, v ktorom okrem iného nájdete napríklad nové predné športové sedačky.
Audi RS6 Avant GT sa k prvým zákazníkom dostane už v druhom kvartáli tohto roka a v Nemecku bola jeho základná cena stanovená na 219 355 eur.
zdroj: Audi