Len aby ste boli v obraze: súčasné štandardné Audi RS6 Avant s výkonom 600 koní v základe vychádza na 121 300 eur a vylepšená verzia Performance naladená na 630 koní, z ktorej vychádza aj nové GT, vás bude stáť najmenej 128 500 eur. Príplatok za exkluzivitu je preto jedným slovom mastný...

Tým skôr, že štvorlitrové biturbo pod kapotou má rovnaké parametre, a to platí aj pre maximálny krútiaci moment 850 Nm od 2300 do 4500 otáčok za minútu. V prípade pestrofarebného kombíku si však predsa len o niečo lepšiu dynamiku dostanete.

 
 

Avant Performance má elektronický obmedzovač maximálnej rýchlosti posunutý z 250 na 280 km/h, ale Avant GT vás pustí až na 305 kilometrov za hodinu. A to nie je všetko. Audi hovorí, že sa mu podarilo optimalizovať časy radenia osemstupňovej automatickej prevodovky, čo spolu s prepracovanou uzávierkou medzinápravového diferenciálu a miernym znížením hmotnosti viedlo ku skráteniu času akcelerácie z miesta na stovku z 3,4 na 3,3 sekundy.

Aby sa vám tá rýchlosť jednoduchšie krotila, auto má štandardne namontované karbón-keramické brzdy a o 10 mm znížený podvozok, to však len časť zmien v zavesení. Automobilka možno trochu prekvapivo vynechala vzduchové odpruženie a namiesto neho tu nájdete klasické pružiny, vzadu s výškovým nastavením, adaptívne tlmiče s meniteľnou kompresiou i odskokom a tradičné skrutné stabilizátory. Tie sú v tomto prípade nastaviteľné v troch krokoch nastaviteľné a sú tuhšie o 30 percent vpredu a až o 80 percent vzadu.

Nastavujte manuálne alebo...

Ak vám tak trochu veda s nastavovaním podvozka nevonia, môžete si objednať aj adaptívne vzduchové odpruženie s hydraulicky prepojenými tlmičmi v rámci systému DRC, ktorý nahradzuje stabilizátory. A ešte drobný dodatok k tomu vyššie spomenutému „kroteniu“... Audi hovorí, že RS6 Avant GT na sériovo obutých pneumatikách Continental Sport Contact 7, s rozmermi 285/30 R22, má až o dva metre kratšiu brzdnú dráhu pri spomalení z rýchlosti 100 km/h na nulu. Automobilka akurát neuvádza, s čím presne porovnáva, teda či s RS6 Avant, verziou Performance a ktorým obutím.

Ako sme už naznačili v úvode, špecialitou verzie GT sú karbónové komponenty, tak si to zopakujme. Z karbónového kompozitu je vyrobená kapota, predné blatníky s odvetrávacími otvormi a kryty vonkajších spätných zrkadiel. Celok potom korunujú 22-palcové hliníkové disky v bielom laku a vyšperkovaný interiér, v ktorom okrem iného nájdete napríklad nové predné športové sedačky.

Audi RS6 Avant GT sa k prvým zákazníkom dostane už v druhom kvartáli tohto roka a v Nemecku bola jeho základná cena stanovená na 219 355 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Audi