Batériami poháňaná novinka nie je ani tak remake pôvodného auta z 80. rokov, ale skôr moderná a sympaticky vyzerajúca interpretácia. Unikátne vozidlo dostalo množstvo vizuálnych prvkov klasických pretekárskych strojov, takže mu nechýba obrovské zadné krídlo, vytiahnuté blatníky a rovnako ako originálny vzor, má i Quattro Hoonitron spojler pred predným nárazníkom.
„S1 Hoonitron kombinuje mnohé z toho, čím bolo Audi známe v osemdesiatych rokoch,“ hovorí na adresu svojho nového služobného špeciálu Ken Block. „Myslím, že je skvelé, že sa dizajnéri nechali inšpirovať minulosťou a jedinečným spôsobom spojili súčasné technológie s pôvodným odkazom.“
Pravdepodobne s technikou dakarského RS Q e-tron
Elektrický originál je poháňaný dvomi elektromotormi a tie roztáčajú všetky štyri kolesá, takže meno Quattro nie je len marketing. Výkon Hoonitronu nikto zo zúčastnených zatiaľ neprezradil, ale vieme, že nedávno odhalené dakarské Audi RS Q e-tron, ktoré si požičalo motory z monopostu Formula E, má 680 koní. Je preto dosť možné, že konštruktéri v tomto prípade nevymýšľali a použili dostupnú techniku.
Myslíme si to aj preto, koľko času mal tím na prípravu. Quattro Hoonitron vznikalo v Audi v Neckarsulme, kde sa vyrába i sériový model RS e-tron GT a termín bol jedným slovom šibeničný. „Keď sme prvýkrát počuli o tomto projekte, boli sme nadšení,“ vysvetľuje šéfdizajnér Audi Marc Lichte. „Časový plán však bol extrémne napnutý. Zatiaľ či náš obvyklý proces návrhu obvykle trvá rok až rok a pol, v tomto prípade sme všetko zvládli od prvého výkresu po konečný návrh za štyri týždne. S Kenom a jeho tímom sme boli v neustálom kontakte a prebiehala intenzívna výmena informácií,“ dodáva riaditeľ štylistického oddelenia. Samotná výroba elektrického Quattra potom trvala šesť až sedem mesiacov.
„Audi mi poskytlo možnosť otestovať nové auto na pár dní v Nemecku,“ vysvetľuje opäť Ken Block. „Mám skúsenosti s celou škálou áut so spaľovacími motormi a rôznymi prevodovkami, ale tu som sa musel naučiť hromadu nových vecí. Roztočiť sa do vývrtky rýchlosťou 150 km/h priamo z miesta, výlučne s použitím pravej nohy, je pre mňa úplne nový zážitok.“
Nové Audi S1 E-tron Quattro Hoonitron by sme v rámci pripravovanej Electrikhany mali vidieť už v roku 2022, a už preto, ako sa Nemci ponáhľali s vývojom konceptu, je zrejmé, že nakrúcanie sa nebude príliš dlho odkladať.
zdroj: Audi