Balík športových komponentov M Performance Parts od BMW vám asi nemusím predstavovať. Po tom, čo sa z týchto dielov stal zaujímavý predajný artikel, sa o niečo podobné pokúša aj Audi so Sport Performance Parts. Audi tak prakticky vstupuje do nového segmentu v rámci príslušenstva, diely budú k dispozícii najskôr od konca tohto leta.
Špeciálne kolesá dokážu znížiť neodpružené hmoty o 7 - 8 kg.
Na začiatok ponúka Sport Performance Parts produkty v 4 oblastiach. Na výber je tak niečo z podvozkovej skupiny, z výfukového systému, exteriéru a interiéru. V budúcnosti nie je vylúčené ani originálne a výrobcom schválené zvýšenie maximálneho výkonu.
Podvozková skupina na začiatok obsahuje vylepšený brzdový systém. Pre model R8 sú k dispozícii špeciálne platničky, ktoré si môžete kombinovať s bežnými oceľovými alebo príplatkovými keramickými brzdami. Brzdové strmene sú potom lakované fluorescenčnou červenou farbou a v konečnom dôsledku ušetríte na hmotnosti 1 kg.
Špeciálna výstuha miesto zadných sedadiel v modeli TT ušetrí 20 kg.
Pre model TT si môžete kúpiť kit pre vylepšené chladenie bŕzd a pre model TT RS oceľové brzdové kotúče s oddelenou brzdnou plochou voči náboju kotúča. Ďalej je k dispozícii vylepšené pruženie a to pre oba modely, R8 aj TT.
Zníženie hmotnosti s 20-palcovými diskami
Pre zníženie neodpružených hmôt sú určené 20-palcové disky, ktoré znižujú hmotnosť o 7,2 kg pri modeli TT a o 8 kg pri modeli R8. Pre majiteľov TT RS je určený zvýšený obmedzovač rýchlosti na 280 km/h. Výfukový systém upravil známy Akrapovic a koncový tlmič z titánu určil pre model TT.
Logo Audi Sport nájdete napríklad na bočných prahoch.
Najvýraznejšie zmeny na prvý pohľad však prinesie Sport Performance Parts v exteriéri. Súprava Aero vyvinutá v aerodynamickom tuneli je určená pre oba modely a zlepšuje nielen prívod vzduchu k brzdám a chladičom, ale tiež vylepšuje aerodynamiku. Napríklad pre model R8 zvyšuje prítlak pri rýchlosti 330 km/h na výsledných 250 kg, čo je o viac ako 100 kg voči sériovým prvkom. Všetky diely sú vyrobené z polyméru vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) alebo kombináciou CFRP a plastov.
V interiéri je k dispozícii športový volant s čalúnením v Alcantare a červeným označením na úrovni 12 hodín. Pre modely TT je k dispozícii špeciálna výstuha miesto zadných sedadiel, ktorá znižuje hmotnosť o 20 kg a zlepšuje torznú tuhosť. Ako sa vám páči obzvlášť vonkajší balík Aero na oboch modeloch?