A3 Sportback prichádza s rozmermi 4310x1780x1425 mm. Rázvor kolies je oproti predchádzajúcej generácii dlhší o 58 mm. Celkovo dosahuje 2636 mm. To znamená, že interiér by mal byť dostatočne priestranný. Typ A3 vznikol na modulárnej platforme MQB. Model A3 Sportback s 1,4 litrovým motorom TFSI teda váži len 1205 kg.

Ponuka motorov obsahuje 3 benzínové a 2 dieselové agregáty. Najslabším zážihovým motorom je 1,2 TFSI s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 175 Nm. Nasleduje 1,4 TFSI s 90 kW (122 k) a 250 Nm. Najsilnejší benziňák je 1,8 TFSI s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. S ním zrýchli A3 Sportback na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálne dosiahne 232 km/h. Vznetové motory sú v ponuke dva: 1,6 TDI a 2,0 TDI. Väčší turbodiesel prinesie výkon 110 kW (150 k)/ 320 Nm a 135 kW (184 k)/ 380 Nm pri priemernej spotrebe 4,2- 4,3 l/100 km.

Veľký rázvor sľubuje priestranný interiér. Oproti štandardnej A3 je rázvor väčší o 35 mm.

V prípade Sportbacku je rázvor oproti štandardnej A3 väčší o 35 mm.

Audi A3 Sportback ide do predaja v januári budúceho roka. Nová generácia vyzerá opäť lepšie ako jej predchodca.

Na budúci rok pribudne aj verzia, ktorá spaľuje zemný plyn. Bude ju poháňať motor 1,4 TCNG s výkonom 81 kW (110 k). V roku 2014 chce Audi uviesť plug-in hybrid e-tron.

Výkon štandardne prenáša šesťstupňový manuál, ktorý môže za príplatok vystriedať dvojspojková prevodovka. Pre vybrané motory je k dispozícii pohon všetkých kolies. Audi odštartuje predaj A3 Sportback v januári budúceho roka v Nemecku, kde bude mať základnú cenovku 22 500€.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov

Pikantnejšou novinkou je určite Audi S3. Nanešťastie Audi zvolilo veľmi decentný výzor, takže S-line je niekedy ťažko rozoznať od S3. Štvorica koncoviek výfuku je však určite spoľahlivý identifikátor.

Štyri zadné kanóny naznačujú, že pod kapotou pracuje 2,0 litrový motor TFSI s výkonom 221 kW (300 k) pri 5500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 380 Nm leží od 1800 do 5500 otáčok. Úplnou samozrejmosťou je pohon quattro. V spojení s automatom S-tronic dosahuje S3 priemernú spotrebu 6,9 l/100 km. Manuálna prevodovka zvyšuje toto číslo o 0,1 litra. Podstatnejšie sú informácie o dynamike. Z 0 na 100 km/h to S3 zvládne za 5,1, resp. 5,4 sekundy. Maximálka je už tradičných 250 km/h.

Audi S3 bude mať pod kapotou notoricky známy dvojliter TFSI. Hmotnosť celého auta je navyše len 1395 kg. To znamená, že S3 medzigeneračne schudla o 60 kg.

S3 stojí štandardne na 18 palcových kolesách s pneumatikami 225/40. Adaptívny športový podvozok s magnetickými tlmičmi priblížil tento model k ceste o 25 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov