V kocke vám predstavím azda najzvodnejšie Audi všetkých čias. R8 Spyder má plátenú elektrohydraulicky ovládanú plátenú strechu. Má až 800 samostatných častí, jej vývoj trval 3 roky a majiteľ všetko ovláda jedným gombíkom. Hmotnosť celého systému je len 42 kg navyše. Zaujímavé je, že kompletné otvorenie, či zatvorenie netrvá ani 20 s a manipulovať sa ňou dá až do rýchlosti 50 km/h. Pri prudkej zmene počasia je naozaj skvelé, že netreba úplne zastaviť...
Celohliníkový nosný rám s karosériou má mimoriadne vysokú pevnosť, tuhosť, viacnásobne ocenenú presnosť výroby kompletne kontrolovanú laserom na presnosť. A nie len to. Celé to neváži viac než 216 kg.
Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že vnútri sú špičkové materiály i spracovanie a za volantom je to maximálna ergonómia a skutočne športový pocit už len po usadnutí.
Pred zadnou nápravou je v otvorenej verzii len atmosférický 5,2 liter V10 s priamym vstrekom paliva. Motor ponúka 386 kW (525 k) a 530 Nm. Tieto čísla vystrelia roadster na stovku za 4,1 s a zvládnu s ním 313 km/h. V10 je možné skombinovať so 6-stupňovým manuálom, alebo na želanie dvojspojkovou prevodovkou R-tronic so sekvenčným radením pákou, či páčkami pod volantom a funkciou Launch Control. Aj keď v označení čítate quattro, zabudnite na klasické rozdelenie hnacej sily v pomere 50/50. Pre superšport je toto značne posunuté v prospech zadných kolies.
Audi R8 má lichobežníkové nápravy s nerovnakou dĺžkou ramien. K dispozícii sú adaptívne tlmiče aktivované elektromagnetickým poľom známe ako magnetic ride. Za príplatok sú v ponuke aj karbón-keramické brzdy, ktoré kryjú 19" a viac palcové kované disky kolies.
Súčasťou novinky sú kompletne LED svetlá. R8 je prvým autom na svete, ktoré nepoužíva na osvetlenie nič iné než LEDky. Ich životnosť je rovnaká i väčšia než auta samotného, aj v rukách zberateľov. A má aj ďalšiu zaujímavú svetovú premiéru - mikrofón zabudovaný v bezpečnostnom páse. A nie jeden, ale rovno tri! Načo vlastne? Aby bolo možné zrozumiteľne telefonovať bez priameho použitia telefónu aj vo vysokých rýchlostiach. Vodič teda rozpráva prirodzeným hlasom a mikrofóny v pásoch vodiča i spolujazdca sa postarajú o kvalitný prenos hlasu k volanému...
Audi R8 Spyder práve prichádza do predaja. Aj keď slovenský dovozca zatiaľ na webe nezverejnil jeho cenu, dá sa predpokladať, že jeho cena bude minimálne o 5% vyššia, než u verzie kupé. A tá stojí s manuálnou prevodovkou 147 000 €, s Rtronicom 154 300 €.