Audi R8 5.2 FSI Spyder - aj keď bez strechy, stále je to R8
Jedna z ďaľších vecí ktorá vizuálne odlišuje tento spyder od staršieho brata je napríklad niekoľko výduchov nad zadnou kapotou, alebo bezpečnostný rám za oboma sedačkami. Taktiež umiestnenie viečka nádrže bolo zmenené kvôli absencií zadných stĺpikov.
Audi R8 5.2 FSI Spyder
Zatiaľ sa zdá, a je to aj potvrdené, že Spyder sa bude ponúkať výhradne s motorom V10 (našťastie mu chutí benzín) o výkone 525k (386 kW) ktorý toto auto vystrelí na rýchlosť 100km/h za 4.1 sekundy a na 200 km/h za 12.7 sekundy. TopSpeed je zaujímavých 313 km/h. Samozrejmosťou je stály pohon 4X4 quattro.
Interiér Audi R8 5.2 FSI Spyder
Nie je bez zaujímavosti, že top tohto auta je plátený čím ostala jeho váha na prijatelných 30kg. Jej otvorenie a zloženie zaberie cca 19 sekúnd (teda viac, než tejto R8 trvá cesta za 200 km/h hranicu...) a to dokonca aj v rýchlosti do 50 km/h. Vo verzií s manuálnou prevodovkou váži R8 Spyder 5.2 FSI quattro 1,720 kg. Aj napriek ďalším výztuhám váži karoséria Spyderu len 216 kg, to je len o 6 kg viac ako je tomu u R8 Coupé!
Audi R8 5.2 FSI Spyder
Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro má rozchod kolies 2.65m a prenos síl na jednotlivé nápravy 43:57. O komfort cestujúcich sa stará Audi magnetic ride technology (čiže aktívne tlmiče ktoré sa prispôsobia aktuálnym podmienkam jazdy a charakteru trate). Sériové kolesá majú rozmer 19" 235/35 a 19" 295/30 vzadu. Predné brzdy majú 8 piestikové strmene a 4 piestikové nájdete aj vzadu. Ak vám to peňaženka dovolí, môžete si objednať aj karbónovo keramické disky.
Predaj Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro začne začiatkom roka 2010 a jeho cena štartuje na 156,400 EUR. Málo, veľa? Trh ukáže...