Za úspešným pokusom o autonómny prejazd naprieč USA však nestojí samotná automobilka Audi. Riziko na seba zobrala spoločnosť Delphi Automotive, ktorá sa špecializuje na elektrickú a elektronickú výbavu vozidiel. Jedným z projektov firmy je tvorba systémov, ktoré nahradia prácu vodičov.
Auto odšoférovalo skoro celú cestu samé
Q5 vybavená laserovými senzormi, radarmi a kamerami vyzerala ako ktorékoľvek iné auto. Vozidlo, samozrejme, necestovalo samé. Na palube bola posádka pozostávajúca z konštruktérov, ktorí boli pripravení v prípade potreby zasiahnuť. Počas celej cesty šoféroval Q5 vodič z mäsa a kostí len asi počas 80 km na miestach, kde dochádzalo k prestavbe ciest alebo bolo zle viditeľné vodorovné značenie.
Audi zvládlo 5472 km s minimálnym zásahom vodiča. Cesta priniesla cenné informácie, ktoré pomôžu v ďalšom rozvoji technologických noviniek na palubách automobilov.
Konštruktéri pri prejazde 15 amerických štátov na celej ceste zozbierali 3 terabajty cenných údajov. Audi sa muselo vyrovnať s najrôznejšími dopravnými situáciami alebo počasím. „Vozidlo si počas cesty viedlo mimoriadne dobre a prekonalo naše očakávania. Získané poznatky nám pomôžu optimalizovať naše aktuálne produkty zamerané na aktívnu bezpečnosť a urýchliť vývoj budúcich technológií,“ povedal Jeff Owens, technický riaditeľ spoločnosti Delphi.
Jazda napríklad odhalila nedostatky v kamerovom systéme, ktorý mal problémy so slnkom. K nepríjemnostiam dochádzalo najmä v prípade, že slnko bolo príliš nízko na oblohe. Spracovanie údajov vraj potrvá niekoľko týždňov.
Zdroj: carscoops.com
Prečítajte si aj: Čo všetko autonómne autá nezvládnu? Parkovanie, jazdu v daždi...