Audi na začiatku doplnilo, že reaguje na celosvetový trend v oblasti vysokovýkonných SUV so zážihovými motormi. Máme tu Lamborghini Urus, Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G63, Alpinu XB7 či Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Všetky majú spoločné to, že ich poháňa zážihový motor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Áno, Audi ponúka model RSQ8, avšak z veľkej Q7 nič také neexistuje. Či je správny krok dať pod kapotu veľkého a ťažkého SUV práve zážihový motor, to je asi bezpredmetné tu rozoberať. Jedno je však isté, so zážihovým motorom si automobilka veľmi nepomôže k zníženiu emisií CO2, ktoré sú stále na pretrase. Naozaj nerozumiem Audi, keďže do menších S modelov ponúkla vznetové motory (S4, S5, S6, S7) a do ponuky veľkých naopak nasadzuje benzín (S8, RSQ8, nové SQ7 a SQ8). Tým pádom flotilové emisie rastú ešte výraznejšie.

Každopádne, čo bude poháňať zážihové SQ7 a SQ8? Starý známy preplňovaný V8 so zdvihovým objemom 4,0 litra s kódom EA825, ktorý nájdeme aj pod kapotou iných koncernových značiek. V modeloch SQ7 a SQ8 bude naladený na 373 kW (507 k) a krútiaci moment bude dosahovať 770 Nm.

Z 80 na 120 km/h za menej ako 4 sekundy

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,1 sekundy, zatiaľ čo vznetové SQ7 potrebovalo 4,8 sekundy. Ešte zaujímavejší je údaj o zrýchlení z 80 na 120 km/h za 3,8 sekundy. Priemerná spotreba by podľa výrobcu mala oscilovať na hodnote 12 až 12,1 l/100 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, poháňa všetky 4 kolesá, ktoré sú zároveň aj riadené. Vo výbave je aj elekromechanický aktívny stabilizátor pre lepšie prejazdy v zákrute a vyšší komfort na rovnej ceste. Automobil však nemá na palube 48 V mild-hybrid, ako mali vznetové verzie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Audi SQ7 stojí v základe na 20-palcových diskoch, za príplatok sú dostupné kolesá do 22 palcov. SQ8 je o stupienok vyššie a tak sú v ponuke disky s priemerom 21 až 23 palcov. Predné brzdové kotúče majú priemer 400 mm. Na nemeckom trhu cena štartuje na 93 287 eur pre SQ7 a 101 085 pre SQ8. Prvé dodávky budú na jeseň tohto roka.

Zdroj: Audi