O facelifte sa nedá hovoriť
V roku 1998 sme spoznali prvý kompaktný športový počin Ingolstadskej značky. Tri roky pred tým Audi navnadilo ľudí konceptom Tourist Trophy, z ktorého vychádza pôvodné TT. Súčasná generácia je v predaji od roku 2014. Po štyroch rokoch je teda čas na zmenu. Najvýraznejšou zmenou je nové umiestnenie koncoviek výfukov, ktoré sú teraz bližšie ku stredu. Vpredu nájdeme novú Singleframe masku a mierne pozmenené bočné nasávacie otvory. Predizajnovaný bol celý S line príplatkový balíček, ktorý ponúka výraznejší predný spliter, vertikálne nasávacie otvory, titánovo čiernu masku a bočné prieduchy, ktoré znižujú turbulencie za autom. Nové sú aj tri farby. Modré cosmos blue a turbo blue a oranžová pulse orange. Motorová ponuka obsahuje iba benzínové motory, ktoré majú všetky filter pevných častíc. Dvojlitrové štvorvalce sú k dispozícii ako 145 kW (197 k) TT40, 180 kW (245 k) TT45 a 225 kW (302 k) TTS. Pri tankovaní sa nemusíte babrať s otváraním viečka nádrže, stačí iba zasunúť hadicu dnu. Našťastie ostala možnosť manuálnej prevodovky. Pri S line výbave je svetlá výška nižšia o 4 mm a podvozok Audi magnetic ride ponúka niekoľko jazdných režimov. Určite sa oplatí siahnuť po pohone quattro.
V interiéri nájdeme kvalitnejšie materiály. Iba 6 ovládačov infotainmentu vytvára dokonalú ergonómiu. O parádny audio zážitok sa postará príplatkový zvukový systém Bang & Olufsen so 680-wattovým zosilňovačom a 12 reprákmi. V ponuke ostala aj verzia roadster, ktorej plátenná strecha váži iba 37 kg. Zloží sa za 10 sekúnd a zavriete ju až do rýchlosti 50 km/h. Od roku 2014 sa príliš nezmenilo. Motory sú o niečo silnejšie, avšak o nejakom prevratnom facelifte sa baviť nemôžeme. Ak teda máte doma verziu z roku 2014, ktorú sme aj testovali, nemusíte zúfať. Takmer nik nerozozná modelové roky 2014 a 2018. Nové Audi TT dorazí do dílerstiev v štvrtom štvrťroku 2018 a predobjednať si ho môžete od septembra. Cena kupé začína na 35 000 € a roadster je od 37 500 €.