Kompletne všetky autá novej limitovanej edície dostanú jednotný vonkajší vzhľad. Pôjde výlučne o kupé lakované farbou Nardo Grey, postavené na nových 20-palcových čiernych diskoch, s adaptívnymi diódovými svetlami a Aerokitom.
Jeho súčasťou je pevné zadné krídlo, lamely po stranách predného nárazníka, prepracovaný zadný difúzor a hromada ďalších úprav, až je skoro škoda, že sa podobným spôsobom automobilka nepozrela aj na techniku pod prednou kapotou.
Teda nie že by na 2,5-litrovom preplňovanom päťvalci TFSI bolo niečo v neporiadku. Má 400 koní, 480 Nm a v kombinácii so 7-stupňovým S tronicom a pohonom oboch náprav auto zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a vďaka posunutému obmedzovaču je schopné rozbehnúť sa na 280 km/h.
Háčik je len v tom, že o niečo novšie RS3 má maximálny krútiaci moment zvýšený na rovných 500 newtonmetrov a aspoň symbolických pár koní navyše by urobilo edíciu Iconic ešte o niečo žiaducejšou.
Vo výbave kupé s pohotovostnou hmotnosťou 1475 kg nájdete tiež športový podvozok s adaptívnymi magneto-reologickými tlmičmi a slušne nabitý je tiež interiér. Hlavne úpravami programu Audi-exclusive a v štandarde je aj audio Bang & Olufsen, športové sedačky čalúnené kombináciou Nappa/alcantara či žlté kontrastné prešívanie.
Objednávky novinky Audi prijíma už od októbra 2022, pričom prvé kusy sa dostanú k zákazníkom začiatkom budúceho roka. V Nemecku za TT RS Iconic Edition zaplatíte najmenej 113 050 eur, čo je v porovnaní so sériovým RS za 72 500 eur poriadna „pálka“, ešte raz ale pripomíname, že vznikne len 100 áut a z toho sa odvíja i zberateľský potenciál a časom i prípadný rast ceny.
zdroj: Audi