Mať limitovanú edíciu auta väčšinou znamená aspoň aký-taký potenciál jeho neskoršieho zhodnotenia. A hoci to niekedy automobilky so samoúčelnými edíciami už preháňajú, v tomto prípade to až tak neplatí. Automobilka Audi sa totiž rozhodla osláviť 40 rokov quattra v poriadne veľkom štýle. Postavila špeciálnu edíciu svojho najvýkonnejšieho kupé Audi TT RS poháňaného päťvalcom 2.5 TFSI s výkonom 294 kW (400 k) a krútiacim momentom 480 Nm, ktorý ho z 0 na 100 km/h katapultuje za 3,7 s a rozbehne až na 280 km/h. "Už 40 rokov je quattro jedným zo základných technologických pilierov značky so štyrmi kruhmi," hovorí na adresu modelu Audi TT RS 40 years quattro Edition, Julius Seebach, výkonný riaditeľ Audi Sport GmbH.
Len pre Nemcov a za dvojnásobok
"Špeciálnou edíciou TT RS obmedzenou na 40 kusov chceme našim fanúšikom v Nemecku predstaviť skutočne špeciálny darček k výročiu," pokračuje Seebach. Oslavná edícia bude k dispozícii výlučne v bielom „alpskom“ laku s trikolórou známou zo súťažného špeciálu Audi Sport Quattro S1, s ktorým Walter Röhrl pokoril v roku 1987 horu Pikes Peak (v rovnakom bielom laku sú aj zliatinové disky). Špecialitou je aj aerodynamický set s karbónovými funkčnými doplnkami. Zaujímavosťou je voliteľná možnosť nahradiť zadné sedadlá karbónovou vzperou znižujúcou hmotnosť auta o 16 kg. A tú by mal rozhodne využiť každý záujemca o „zberateľské“ Audi TT RS, dám ruku do ohňa za to, že kusy so vzperou budú jedného dňa vyhľadávanejšie. O poriadny zvuk motora a výfukového systému sa postará aktívna akustická klapka v kabíne.
Limitovaná edícia dostala aj špeciálne čalúnenie športových sedadiel. Audi si dalo záležať na detailoch.
V Audi sú si vedomí, že ich klienti si za výnimočnosť radi priplatia, inak by si asi nedovolili na „výročné“ TT pripnúť takú cenovku, akú nakoniec pripli. Kým si totiž za bežné sériové Audi TT RS fabrika v Nemecku pýta 68 250 eur (podľa aktuálneho cenníka Audi Deutchland), na TT RS 40 years quattro Edition si musí každý záujemca pripraviť 114 040 eur (k dispozícii bude len v Nemecku v počte 40 kusov). A to je cena takmer zhodná s Audi RS7 4.0 V8 s výkonom 441 kW (600 k). Pravdou však je, že jeho cena už bude len klesať, zatiaľ čo TT RS 40 years quattro má v dlhodobom horizonte šancu skôr na slušné zhodnotenie.