Prejazd na „zelenú vlnu“ je z hľadiska dopravy plynulejší, rýchlejší a tiež bezpečnejší. Na tom sa zhodujú dopravní analytici aj vodiči. V mestskej premávke je však tak poprepájaných len niekoľko križovatiek a niekedy aj dosť nelogicky. Na chytenie „zelenej vlny“ niekde potrebujete prejsť jeden úsek rýchlosťou 60 km/h, zatiaľ čo druhý len 40 km/h...
Virtuálny kokpit zobrazí čas potrebný na chytenie "zelenej vlny"
Audi prichádza s pilotným programom V2I (Vehicle-to-Infrastructure), ktorý rieši začlenenie vozidiel do reálnej premávky, teda aj do voľného prejazdu mestom vďaka zelenej vlne. Na začiatku bude služba dostupná pre typy A4 a Q7, ktoré majú vo výbave Audi Connect a sú určené pre trh v USA od júna 2016. Automobilka však plánuje rýchle rozširovanie služby do ďalších amerických miest a tiež do Európy.
Audi of America totiž spolupracuje s niektorými mestami v Severnej Amerike na modernizácii ich infraštruktúry do systému V2I. Dáta do systému sťahujú cez siete 4G alebo LTE, teda v reálnom čase. Informácie, či dorazí vozidlo k nasledujúcemu semaforu na zelené svetlo, budú premietané priamo do LCD budíkov, alebo Head-up displeja.
Údaje zo systému sa budú zobrazovať aj na Head-up displeji
Ak je rýchlosť vysoká, systém začne odpočítavať čas potrebný na prepnutie semaforu z červeného na zelené svetlo. Vodič tak môže v predstihu „pustiť plyn“ a šetriť čas aj palivo. V budúcnosti plánuje Audi prepojiť systém s navigáciou, ktorá by podľa zelenej vlny optimalizovala trasu k cieľu. V Európe majú k podobnému systému najbližšie semafory v Berlíne, Ingolstadte alebo Verone. V hlavnom meste Nemecka už prepojili s týmto systémom viac ako 700 semaforov. Na Slovensku však o tom môžeme zatiaľ len snívať...