V slovenskom cenníku sme staronový model ešte nenašli. Tam na pozícii najlacnejšej Q4 e-tron figuruje „45“ s akciovou cenou 49 990 eur, pričom za Sportback si Audi účtuje (tiež zvýhodnených) 52 400 eur.
Práve predstavená Q4 35 e-tron bude na nemeckom trhu v predaji za 45 600 eur, respektíve Sportback za 47 600 eur. Možno sa mýlime, ale u nás by mohli dostať ešte o čosi zaujímavejšie cenovky, keďže v na západ od ČR sa 45 e-tron/Sportback predáva za 52 950/54 950 eur.
Za spomínaných (nemeckých) 45 600 eur dostanete jeden vzadu uložený elektromotor s výkonom 170 koní, ktorý Q4 stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za rovných 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 kilometrov za hodinu.
S touto pohonnou jednotkou dostanete menšiu 55-kilowatthodinovú batériu s využiteľnou kapacitou 52 kWh. Podľa Audi a metodiky WLTP to stačí na dojazd 355 kilometrov v prípade základného SUV a 365 kilometrov pre Sportback. Pôvodné auto pred faceliftom v rovnakých podmienkach zvládlo 341 km.
Automobilka hovorí o vylepšenej chémii článkov, takže v ideálnych podmienkach by sa akumulátor mal nabiť z 10 na 80 percent za 25 minút. To zodpovedá maximálnemu nabíjaciemu výkonu (s jednosmerným prúdom) 145 kilowattov.
Výrobca uvádza priemernú spotrebu 17 až 19,2 kWh/100 km, pričom zdôrazňuje vylepšený termo-manažment, prepracované usporiadanie ozubenia v redukčnej prevodovke a upravené kanály rozvodu oleja.
Naša lokálna verzia sa môže od tej nemeckej v detailoch pochopiteľne líšiť, ale Audi sľubuje v základnej výbave navigáciu MMI Plus, 10,25-palcový digitálny prístrojový panel, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru alebo tiež vyhrievané predné sedadlá.
zdroj: Audi