Nie, toto skutočne nie je vtip a obrázky nie sú prácou nezávislého dizajnéra. Koncept elektrického kombíku nazvaného AUDI E je reálny a štartuje novú éru značky na čínskom trhu, ktorému boli Nemci ochotní obetovať aj štyri kruhy.

Že VW i Audi v snahe nestratiť pozície v Číne chystali nové strategické partnerstvá s domácimi automobilkami, vieme už od leta minulého roka. Práve vtedy sa prevalila informácia o tom, že Volkswagen kúpi podiel vo firme XPeng a Ingolstadt ešte tesnejšie spojí sily s koncernom SAIC. A toto je výsledok druhej zo spomínaných kooperácií.

 
 

Nemci skrátka využili fakt, že Čína má v elektromobiloch náskok, takže koncept AUDI E boli schopní spolu so SAIC vyvinúť už v priebehu 18 mesiacov. Teda za polovicu obvyklého času. Kombi má ukázať, ako bude vyzerať prvý sériový automobil, ktorý sa dostane do výroby už v roku 2025. A v rokoch 2026 a 2027 ho bude nasledovať sedan a SUV.

Nemecká strana hovorí, že koncept spája to najlepšie z oboch svetov, „nezameniteľnú DNA Audi s čínskymi inováciami“, čo sa dá okrem iného preložiť aj tak, že to vlastne je i nie je Audi.

Čínske Quattro

Plne elektrický Sportback je postavený na novej 800-voltovej architektúre ADP (Advanced Digitalized Platform). Má dĺžku 4870 mm, šírku 1990 mm, výšku 1460 mm, čo sú rozmery zapadajúce medzi modely A4 a A6, auto má však výrazne dlhší rázvor, až 2950 milimetrov.

O jeho pohon sa stará dvojica elektromotorov so systémovým výkonom 775 koní a maximálnym kombinovaným krútiacim momentom 800 newtonmetrov, čo novinke stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 3,6 sekundy.

Koncept je vybavený batériou s kapacitou 100 kilowatthodín a podľa tvorcov stačí na dojazd až 700 kilometrov, ide ale o hodnotu podľa optimistickej čínskej metodiky CLTC. Podľa WLTP by mal byť akčný rádius na úrovni okolo 540 kilometrov.

Maximálny nabíjací výkon Audi neuvádza, ale 10-minútová zastávka na rýchlonabíjačke by mala predĺžiť dojazd o 370 kilometrov.

Okrem špecifického exteriérového dizajnu „šitého na mieru čínskym zákazníkom“ vyzerá inak tiež interiér. Napríklad palubná doska je tvorená jedným masívnym zhlukom niekoľkých obrazoviek na celú šírku vozidla. Inak je ale pracovisko vodiča takmer bez klasických fyzických tlačidiel, s výnimkou multifunkčného volantu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Audi