„Naša práca je viac v smere Q4 a vyššie,“ dodáva Stadler. V budúcnosti tak môžeme čakať kupé SUV s označením Q4 a Q6.
Koncept Audi Q8 Sport ukazuje podobu vrcholného SUV, ktoré príde už budúci rok
Audi má momentálne v ponuke niekoľko SUV. Portfólio začína mestským kompaktným crossoverom Q2 a cez typy Q3, Q5 pokračuje až k veľkému SUV Q7. Budúci rok pribudne aj vrcholné SUV s označením Q8, no Audi bude pokračovať v expanzii aj naďalej. SUV sú totiž veľmi predávaným a navyše aj ziskovým segmentom.
Stadler povedal, že je nutné zaplniť všetky medzery v ponuke SUV, pretože zákazníci po celom svete majú tak odlišné požiadavky, že ich nevedia všetky skombinovať do pár áut. Malý crossover s označením Q1 zatiaľ čakať nemáme. Najmenším crossoverom tak zostáva Q2. Audi však mieri vyššie. „Naša práca je viac v smere Q4 a vyššie,“ dodáva Stadler. V budúcnosti tak môžeme čakať kupé SUV s označením Q4 a Q6. Obe budú vychádzať z typov Q3 a Q5 a prinesú menej praktickú karosériu s klesajúcou zadnou časťou. Audi tak bude môcť konkurovať autám ako Mercedes GLC Coupe a BMW X4.
Nie je tajomstvom, že značka pracuje aj na plne elektrickom SUV. To by malo prísť už počas budúceho roka. Podobu elektromobilu naznačil koncept e-tron Quattro. Ako zapadne do pripravovanej palety SUV? Bude stáť mimo nej, pretože ho potrebujú odlíšiť od konvenčných áut. „Stále pracujeme na správnom označení,“ dodáva Stadler, ktorý zároveň naznačil príchod malého elektromobilu. Ten má konkurovať BMW i3.
„Dúfam, že vás prekvapíme počas roka 2017. A potom, samozrejme, našou misiou je mať v kompaktnom segmente elektrické auto. Toto možno nepotrebuje dojazd 500 km. Snáď môžeme pracovať so 400, 450 km,“ vysvetľuje šéf Audi. Na vývoji kompaktu pracujú pritom spoločne so značkou Volkswagen.
Napriek kauze Dieselgate vidí vedenie Audi budúcnosť v naftových motoroch
Napriek tomu, že Audi investuje nemalé prostriedky do elektromobilov a hybridov, stále verí v budúcnosť nafty. Nič na tom nezmenila ani kauza Dieselgate. Inžinieri značky pracujú na zefektívnení spaľovania a znížení emisií. „Všetci vieme, že pravdepodobne v ďalších 10 rokoch bude na trhu 30 % čisto elektrických vozidiel, ale stále zostane 70 % benzínových a naftových áut. Toto je fakt a realita. A nemôžeme ignorovať realitu," vysvetľuje Stadler.
Ale aj Audi pod vedením Stadlera vidí budúcnosť naftových motorov hlavne vo väčších autách. Ich vývoj, výroba a údržba bude totiž čoraz drahšia a komplikovanejšia. Pri malých autách vidíme tento trend už teraz.