Nápad s využívaním elektrických áut ako úložiskom prebytočnej energie, nie je úplnou novinkou. A revolučnou nie je ani technológia tzv. „obojsmerných“ elektromobilov, ktoré dokážu energiu nielen prijímať, ale v prípade potreby aj odovzdávať. Prax však ukazuje, že vytvoriť z nich fungujúci a logicky regulovaný systém v reálnom čase, nie je vôbec jednoduché a vyžaduje spoluprácu viacerých zložiek celkovej elektromobility. Koncern VW to chce zmeniť, momentálne je vo finálnej fáze testovania novej generácie svojich elektrických áut, ktoré dokážu slúžiť ako úložisko energie. Na trh ich chce poslať v priebehu budúceho roka.
Plytváme energiou, to je hriech
Ako uvádza koncern Volkswagen, len Nemecko nedokáže ročne spotrebovať 6500 GWh elektrickej energie, ktorú sú schopné vyprodukovať jeho elektrárne. Ako príklad uvádza veterné elektrárne v Severnom a Baltickom mori, v prípade silných vetrov totiž dokážu nárazovo produkovať množstvá energie, ktorú nie je kde uložiť. Táto porcia energie by údajne stačila na ročnú prevádzku 2,7 mil. elektrických áut. Autromobilka VW preto ponúkne flotilu svojich elektrických áut ako úložisko určené na skladovanie prebytočnej energie počas nárazových výkyvov v sieti. „Testovacie autá už máme v prevádzke, momentálne sme vo finálnej fáze príprav na ich sériovú výrobu,“ potvrdil Thomas Ulbrich z vývojovej rady Volkswagenu. Ako doplnil, od roku 2022 bude môcť každé koncernové auto vyrobené na platforme MEB elektrickú energiu nielen prijímať, ale ju aj odovzdávať. V Zwickau plánujú v roku 2022 vyrobiť 300 000 „obojsmerných“ elektromobilov. Podľa štúdií trávia aj elektrické privátne, či služobné autá väčšinu svojho života nevyužité a pripojené k elektrickej sieti. Jedna nabitá trakčná batéria pritom údajne postačí na zásobovanie elektrickou energiou pre jednu rodinu takmer na celý deň. Potenciál tejto technológie je tak už dnes veľmi veľký a treba ho previesť do praxe čo najskôr.
zdroj: Handelsblatt, Reuters