Automobilka Dacia už roky predvádza recept na úspech – vyrobiť jednoduché, úprimné a zároveň cenovo dostupné auto pre masy. Keď v roku 2005 vyrukovala s Loganom, bola mnohým na smiech, postupne si však získavala viac a viac priaznivcov, kvalita jej áut rástla a portfólio sa rozširovalo. Skutočný boom však odštartoval až v roku 2010, kedy svetu predviedla svoje prvé SUV, model Duster.
Duster bol pre Daciu prelomovým aj z hľadiska konštrukcie a výrobných technológií. Aj preto prekvapil svojou nevšednou odolnosťou a výdržou na horších cestách.
Čo ste možno nevedeli
Pri príležitosti predaja 2 miliónov kusov Dustera pripravila Dacia niekoľko zaujímavých faktov z jeho automobilového života:
- v Turecku má Duster najmladších zákazníkov (vekový priemer 42 rokov). Až 62 % z nich už žije s vlastnými deťmi.
- v Anglicku si Duster kupuje viac žien ako mužov
- vo Francúzsku, Nemecku, Spojenom kráľovstve, Španielsku a Taliansku 23 % zákazníkov miluje prechádzky a turistiku, 12 % miluje cyklistiku a 9 % miluje cestovanie.
- v týchto piatich krajinách žije 44 % zákazníkov vo vidieckych oblastiach, 30 % v malých mestách, 10 % v stredných/veľkých mestách a 11 % v prímestských oblastiach.
- hlavnými dôvodmi, prečo si ľudia kupujú vozidlá Duster, sú ich cena (56 %), dizajn (20 %) a lojalita (16 %).
O Dacii Duster toho už bolo popísaného mnoho, dnes sa predáva v 60 krajinách sveta a je z neho ikona segmentu crossoverov, či SUV. Na Slovensku je napriek silnejúcim tlakom stále k dispozícii v nečakane širokej ponuke motorizácií, kúpiť ho totiž môžete s benzínovým aj naftovým motorom, ako aj vo verzii na LPG, s manuálnou aj automatickou prevodovkou a pohonom len predných alebo všetkých štyroch kolies. A ako prezradilo slovenské zastúpenie Dacie, na Slovensku sa doteraz predalo 13 000 Dusterov.
Na Slovensku sa dodnes predalo 13 000 Dusterov.