Auto jazdilo na čínskych cestách tri dni, dokým dorazilo do cieľa. Vďaka dojazdu nad 2100 kilometrov prekonalo hybridné auto doterajší rekord o pozoruhodných 300 km. Žiadne plug-in hybridné SUV sa nikdy nedostalo tak ďaleko len s jednou nádržou a nabitím.

V čom spočíva tajomstvo úspechu? Auto poskytuje vo vrcholnej verzii výkon na úrovni pôsobivých 455 kW (618 k) a krútiaci moment 960 Nm. V kombinácii s 34,46 kWh batériou od CATL umožňuje čisto elektrický dojazd až 210 kilometrov.

 

Len pre porovnanie, Mercedes-Benz GLC dosahuje s batériou s kapacitou 31,2 kWh čisto elektrický dojazd okolo 130 kilometrov.

Automobilka Chery si razí cestu do Európy

Jochen Tüting, výkonný riaditeľ Chery Europe, označuje dosiahnutie rekordu za viac než len technickú ukážku. Rovnaká plug-in hybridná technológia bude použitá aj v pripravovaných modeloch Omoda a Jaecoo. Nemeckí zákazníci si budú môcť vozidlá s touto technológiou na vlastnej koži vyskúšať od roku 2025, zatiaľ čo tento rok bude dostupná v Španielsku a Taliansku.

Na stole je však otázka: Naozaj potrebujeme autá s dojazdom 2100 kilometrov? Takéto čísla majú predovšetkým marketingový efekt. Na druhej strane Chery ukazuje, že hybridná technológia ešte nie je na konci svojho vývoja. Treba však myslieť aj na to, že na dosiahnutie takýchto rekordov sa používajú rozličné triky na umelé navýšenie dojazdu, pričom za bežných každodenných podmienok by ste nedosiahli rovnaký výsledok.

Jedno je však isté. Aj táto správa potvrdzuje, že preteky o mobilitu budúcnosti sú v plnom prúde a Chery práve svojím úspechom vyzval ostatných konkurentov.

Zdroj a foto: meinauto.de