VW si zahral so 4 očami a miniMPV karosériou vabang a z môjho pohľadu im to nevyšlo. Neskoršia modernizácia vrátila Polo viac k tomu, prečo mali masy Polo radi. Práve tak sa podarila táto vec. A takmer 60 novinárov z celého sveta nový pokus ocenilo kráľovskou plaketou. Na II. miesto určili veľmi vydarenú Toyotu IQ a na tretie miesto podľa mňa najlepšiu Astru vôbec. Konkurencia v boji o titul Auto roka 2010 bola naozaj ostrá. Som prekvapený, že v prvej trojke sa neobjavil Yeti. Podľa mňa by si to nová škoda pre viacero dôvodov iste zaslúžila.
59 novinárov z 23 vyspelých motoristických kultúr každoročne hodnotí dizajn, komfort, bezpečnosť, ekonomiku prevádzky, jazdné vlastnosti, výkon, funkčnosť, environmentálne požiadavky, spokojnosť vodiča a cenu. Ich hodnotenie dalo pre VW Polo 347 bodov. Presvedčilo porotu predovšetkým svojou kompletnou bezpečnostnou výbavou, inováciami v triede a modernými hnacími agregátmi.
Nové Polo je v predaji od mája a od štartu sa teší veĺkej obľube. Do konca roka sa ich v Európe predá vyše 130 000. VW Polo piatej generácie poháňajú vznetový štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 55 kW / 74 k. Benzínové agregáty sú zastúpené trojvalcom 1,2 HTP s výkonom 44 kW (59 k) alebo 51 kW (69 k) a štvorvalec 1,4 16V s výkonom 63 kW (85 k). Širokú paletu motorov nedávno doplnil štvorvalec 1,2 TSI 77 kW (104 k). Polo je prvým typom segmentu B, ktoré bude vybavené sedemstupňovou prevodovkou DSG s dvomi spojkami, motormi s priamym vstrekovaním paliva, ESP s funkciou Hill Holder či bočnými airbagmi. A aj toto boli dôvody, prečo sa toto auto stalo kráľom áut pre budúci rok.