Toyota GT-86 a Subaru BRZ majú 2. miesto. Subaru k tomu dostalo aj špeciálnu cenu.

Toyota GT-86 a Subaru BRZ majú 2. miesto. Subaru k tomu dostalo aj špeciálnu cenu.

CX-5 je prvou Mazdou s dizajnom v štýle Kodo. Dynamické línie v spojení s technológiou SkyActiv zaujali ľudí oveľa viac, ako očakávala sama automobilka. Za približne 9 mesiacov od zahájenia predaja prijala Mazda 37 000 objednávok. Zákazníci prekonali pôvodný predpoklad 1000 kusov za mesiac na tri roky dopredu.

Na druhom mieste skončilo Toyobaru (Toyota GT-86/Subaru BRZ). Tretie miesto získalo BMW 3, ktoré si ešte pribalilo „Import Car of the Year“. Subaru BRZ navyše dostalo špeciálnu cenu za „výnimočný vplyv“.

Trochu sa čudujem, že Japonci nezvolili za víťaza nejaké extra ekologické auto, prípadne hybrid. Mali by si z nich zobrať príklad porotcovia ostatných ankiet.
Nemecká kvalita evidentne platí aj na Japoncov.

Nemecká kvalita evidentne platí aj na Japoncov.

Mazda naposledy túto cenu vyhrala v roku 2005 s MX-5. Dokopy má už na konte 4 tituly. Do tejto ankety organizátori zapojili každé osobné auto, ktoré prišlo na japonský trh medzi 1. novembrom 2011 a 31. októbrom 2012. Ich predpokladaný ročný predaj musel byť minimálne 500 kusov.

Porotu tvorilo 60 japonských automobilových expertov a novinárov. Každý porotca mal dokopy 25 hlasov. 10 musel dať svojmu favoritovi. Zvyšných 15 rozdelil medzi ďalšie 4 autá. Čo k tomu dodať? Mazde srdečne blahoželáme.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Mazda 6 má veľké plány a ambície

Tu sú japonskí víťazi.

Tu sú japonskí víťazi.