Toyota nenápadne priznáva, že jej „veterán“ patrí k najziskovejším modelom celého koncernu. Niet divu. Od jeho predstavenia v roku 1984 sa musel vývoj Land Cruiseru 70 dávno zaplatiť, navyše ide o relatívne jednoduché vozidlo, ktoré má oveľa menej elektroniky ako ktorékoľvek iné moderné auto... lenže aj tak je v ňom stále dosť súčiastok komplikujúcich jeho produkciu (a ďalšie postupne pribúdajú, aby mohlo ostať na trhu). A práve preto sa čakacie doby začínajú vymykať kontrole.
Je to vlastne podobné, ako v prípade úplne nového Land Cruisera 300. Aj ten ide na dračku a dodacie lehoty niektorých verzií sa predĺžili až na štyri roky. „Sedemdesiatka“ je na tom v podstate rovnako.
LC 70 podľa austrálskej stránky CarExpert patrí k najviac postihnutým modelom Toyoty uprostred polovodičovej krízy. Pravdepodobne to súvisí i s tým, že Japonci pred niekoľkými mesiacmi pripravili pre tento stroj modernejšie bezpečnostné prvky a upgradovali ho na úžitkové vozidlo s vyšším zaťažením, aby mohol byť Land Cruiser predávaný ako stredne veľký nákladný automobil.
Samozrejme táto Toyota nevzniká po státisícoch a díleri v mnohých kútoch sveta potom nemajú čo predávať. CarExpert dokonca tvrdí, že niektorým austrálskym zákazníkom bolo oznámené, že LC 70 dostanú o tri až štyri roky, „alebo nikdy“.
Aj preto sa oficiálne zastúpenie Toyoty u protinožcov rozhodlo zastaviť objednávkový systém. „Dodávky áut sú ovplyvnené pretrvávajúcimi výpadkami výroby, ktoré ovplyvňujú automobilový priemysel v globálnej mierke, navyše obľuba tohto modelu medzi austrálskymi zákazníkmi ostáva na historicky najvyššej úrovni,“ oznámil tamojší importér.
Land Cruiser 70 sa v Austrálii predáva so 4,5-litrovým vznetovým osemvalcom s výkonom 205 koní, krútiacim momentom 430 Nm a kúpite ho výlučne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom 4x4.
A aby ste nemali pocit, že píšeme o čomsi extrémne vzdialenom, len pripomíname, že „Sedemdesiatku“ si stále môžete kúpiť aj v Európe, a to dokonca v susednej ČR. Nevýhodou je, že v Prahe a Plzni kúpite tento model len s benzínovým šesťvalcom s objemom 4,0 litra, ktorý má síce vyšší výkon (227 koní), ale tiež nižší krútiaci moment (360 Nm) a zároveň o dosť horšiu uvádzanú priemernú spotrebu (13,8 litra benzínu vs. 10,7 litra nafty).
zdroj: CarExpert